ورود انجمن موتورسیکلت ایران به بحث صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان

قطعه نیوز: دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با اشاره به اینکه از نظر دستورالعمل شرایط اخذ گواهینامه در پلیس راهور به طور کلی منع قانونی در این زمینه وجود ندارد، گفت: انجمن درخواست خود را با هدف تحقق این موضوع به مراجع ذیربط ارسال کرده است.

بهمن ضیاء مقدم به شکایت خانم موتور سوار اصفهانی و رای دیوان عدالت اداری اشاره کرد و افزود: همچنان اطلاع دقیقی در مورد آزادسازی صدور گواهینامه برای زنان در دسترس نیست اما به دلایل مسائل دیگر فعلا گواهینامه برای بانوان صادر نمی شود.

وی ادامه داد: در مورد موتورسیکلت‌های برقی نیز تفاوتی برای صدور و اخذ گواهینامه وجود ندارد. به طور کلی هر موتورسیکلتی که پلاک دریافت می‌کند شامل همین قوانین می‌شود و فردی که پشت آن می‌نشیند باید صاحب گواهینامه باشد.

وی با تاکید بر اینکه به هر حال اگر این موضوع حل شود و زنان بتوانند از موتورسیکلت استفاده کنند پیامدهای خوبی در پی خواهد داشت،گفت:  یکی از پیامدها مربوط به فرهنگ‌سازی موتورسواری و بحث‌های فرهنگی استفاده بهینه موتورسیکلت است. چنین اتفاقاتی روی نوع مصرف از موتورسیکلت تاثیر می‌گذارد و کمک می‌کند که این قضیه رشد پیدا کند و از نگاه‌هایی که برخی مسئولان نسبت به راکبین دارند کاسته خواهد شد.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت درباره موتورسیکلت‌های طرح اسکوتر نیز که مخصوص خانم‌ها است افزود: این موتورسیکلت ها اخیرا مورد استقبال قرار گرفته‌اند اگر صدور گواهینامه برای زنان آزاد شود تولید و تقاضای این نوع موتورسیکلت‌ها بیشتر خواهد شد.

ضیاء مقدم تاکید کرد: بسیاری از زنان نیاز دارند که با استفاده از چنین موتورسیکلت‌هایی به کارهای خود و با سرعت بیشتر رسیدگی کنند و این نوع وسیله نقلیه مناسب است. امیدواریم که این اتفاق خوب بیفتد و تمام بانوان کشور بتوانند از موتورسیکلت استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.