ایران خودرو و سایپا، ۴ ماه نخست سال را کاهش تولید داشتند

قطعه نیوز: بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش تولید دو خودروساز بزرگ کشور در چهار ماه نخست امسال در همسنجی با پارسال است، به طوری که ایران خودرو ۳۵.۴ درصد افت و سایپا ۲۹.۵ درصد کاهش را ثبت کردند.

در این مدت، گروه صنعتی ایران خودرو موفق به تولید ۱۱۹ هزار و ۷۵۸ دستگاه خودرو شد که ۱۱۸ هزار و ۴۳۷ دستگاه آن را خودروهای سواری تشکیل می‌دهند.

تولید سواری در این گروه صنعتی در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افت ۳۵ درصدی همراه شد.

تا پایان تیر ۸۰۵ دستگاه وانت و ۴۴۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده از سوی آبی پوشان جاده مخصوص تولید شد که در همسنجی با پارسال به ترتیب افت ۶۵.۵ درصدی و ۱۱.۲ درصدی داشته است.

در مدت یاد شده، تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس در ایران خودرو با ثبت رشد ۳۸.۵ درصدی به ۷۲ دستگاه رسید، اما عدد صفر در مقابل تولید ون از سوی این گروه صنعتی ثبت شد.

رشد تولید وانت در سایپا

بر پایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، نارنجی پوشان جاده مخصوص تا پایان تیر ۱۳۴ هزار و ۷۹۲ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که ۱۱۹ هزار و ۵۲۳ دستگاه آن را خودروهای سواری تشکیل می‌داد.

تولید سواری در این مدت، افت ۳۲.۵ درصدی در مقایسه با پارسال ثبت کرد.

با این حال، تولید وانت در این گروه خودروسازی افزایشی بود و با ثبت رشد ۲۱.۷ درصدی در مقایسه با پارسال به ۱۵ هزار و ۱۶۳ دستگاه رسید.

تولید فقط چهار دستگاه ون (افت ۸۲.۶ درصدی در همسنجی با پارسال) ‌و ۱۰۲ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده (افت ۹۳.۷ درصدی در همسنجی با پارسال) از دیگر آمارهای قابل توجه تا پایان تیر امسال در سایپا است، اما تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس در این گروه تا این موقع از سال همچنان صفر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.