صادرات قطعات خودرو با حمایت دولت رونق می گیرد

قطعات خودرو

یک عضو انجمن قطعه سازی همگن کشوری، گفت: ایران با ظرفیت کنونی توانایی دارد که بخش زیادی از ارز مورد نیاز خود را از صادرات قطعات خودرو تامین کند.

قطعه نیوز: «رضا رضایی» در این خصوص، اظهار داشت: بیش از ۲ دهه است که صنعت خودرو که صنعتی راهبردی است توسط شخصیت‌های مختلف کشوری و لشکری همچنین مصرف کنندگان نقد می‌شود در حالی که این صنعت سرشار از خلاقیت، اشتغال زایی، فناوری و دانش روز است.

وی با بیان اینکه اما و اگر‌هایی در واردات خودرو‌های کمتر از ۱۰ هزار دلار وجود دارد، گفت: مسئله این است که این خودرو‌ها با توجه به ارزان بودن، کارایی لازم را دارند؟ لازم است خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شود از ایمنی بالایی برخوردار باشند.

عضو انجمن قطعه سازی همگن، افزود: خودرو‌هایی که وارد کشور می‌شود تعرفه گمرکی بیش از ۵ هزار دلار خواهند داشت؛ بنابراین این خودرو‌ها از نظر اقتصادی به صرفه نخواهند بود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون، کمکی به صنعت قطعه سازی نشده است، گفت: اکنون تامین نقدینگی و تهیه ارز از مشکلات قطعه سازان است ضمن اینکه بدهی خودروسازان به نظام بانکی زیاد است.

عضو انجمن قطعه سازی همگن با بیان اینکه صادرات قطعات خودرو در صورت حمایت دولت رونق می‌گیرد، گفت: ایران با ظرفیت کنونی توانایی دارد که بخش زیادی از ارز مورد نیاز خود را از صادرات قطعات خودرو تامین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.