مزایای راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: در صورت وجود سامانه، سهم دولت از معاملات به صورت مالیات به سهولت قابل وصول بود و دیگر نیازی نیست که سازمان امور مالیاتی بعد از گذشت یک سال مأموران خود را برای بررسی پرونده‌های معاملات نمایشگاه داران خودرو اعزام کند.

سعید موتمنی با بیان اینکه به این طریق از معاملات سلیقه‌ای نیز جلوگیری می‌شد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه و افراد غیر مجاز، ممانعت از فروش یک خودرو به چند نفر، کاهش اختلافات بین خریدار و فروشنده از مزایای راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی است.

وی، یکپارچه سازی اطلاعات واحدهای صنفی نمایشگاه‌های خودرو در کل کشور، استانداردسازی فعالیت واحدهای صنفی، شفافیت هر چه بیشتر معاملات و کاهش نیاز به مراجعه به دفترخانه‌ها برای صدور سند، را از دیگر مزایای راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرویی دانست.

در ماه‌های گذشته به دلیل بروز التهاب در بازار خودروی کشور و با هدف کمک و همراهی برای مدیریت این بحران توسط نیروهای انتظامی و قضائی، سایت‌هایی نظیر «دیوار» و «باما» نمایش قیمت در آگهی‌های خودروی خود را حذف کردند.

به گفته کارشناسان، مشکل اصلی صنعت خودرو، تولید و قیمت‌گذاری نادرست است که عده‌ای به دنبال سودهای بادآورده و تضمین شده به دلالی روی می‌آورند.

پیشتر «محمد محمودی» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به ایرنا گفت: حضور دلالان در بازار خودرو و تبدیل آن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌جای مصرفی، از مهمترین علل افزایش قیمت‌ها در این حوزه است. تفاوت زیاد قیمت خودرو بین کارخانه و بازار نیز فعالیت دلالان را رونق داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.