در ایران چیزی به نام گارانتی محلی از اعراب ندارد

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اظهار داشت: در ایران چیزی به نام گارانتی محلی از اعراب ندارد و از آنجایی که اجناس و قطعات به طور معمول از سوی مکانیک ها خریداری می شوند، گارانتی قطعات را نیز از مکانیک ها انتظار دارند.

علیرضا نیک آیین ادامه داد: زد و بند برخی امدادخودروها با بعضی تعمیرگاه ها، گرانی و آشفته بازار لوازم یدکی، مراجعات دیرهنگام مردم برای سرویس خودرو، بازسازی قطعات خودرو در مراکز زیرپله ای، پرشدن بازار از لوازم یدکی درجه ۳ چینی و وجود تعمیرکاران غیر مجاز، بازار را آشفته کرده است

او با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه به تعمیرگاه ها بابت تعمیر جلوبندی، کلاچ، سرسیلندر و ترمزهاست، گفت: اما تفاوت های قیمتی اجناس مورد استفاده در آنها گاهی تا ۳۰ درصد می رسد.

وی افزود: اگر به همه مشکلات یاد شده، وجود تعمیرکاران فاقد جواز کسب که از اطلاعات کافی برخوردار نیستند و کارشان را به درستی انجام نمی دهند و مشتری مداری ندارند را هم اضافه کنیم، با آشفته بازاری مواجه می شویم که کنترل آن به سادگی امکانپذیر نیست.

نیک آئین، همچنین به مشکلات ایجاد شده از سوی برخی واحدهای امداد خودرویی اشاره کرد که با تشکیل باندهایی با بعضی تعمیرگاه های غیرمجاز، تخلفاتی را مرتکب می شوند.

وی درخواست کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت وسازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی بیشتری به این موضوع داشته باشند و بیان داشت: در این زمینه اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران آماده همکاری است.

نیک آئین، همچنین به افزایش ۲۰ درصدی دستمزد مکانیک ها اشاره کرد و ادامه داد: از زمانی که قیمت خودرو شیب صعودی گرفته، روی قیمت قطعات یدکی نیز تاثیر مستقیم گذاشته است، به طوری که هزینه تعمیر اساسی یک پراید مدل ۸۰ از قیمت یک دستگاه پراید صفر کیلومتر بیشتر می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران به وجود مراکز به اصطلاح زیرپله ای اشاره کرد که با تحویل گرفتن قطعات داغی خودروها به صورت کیلویی از تعمیرگاه ها، نسبت به بازسازی، رنگ آمیزی و بسته بندی مجدد آنها اقدام کرده و این قطعات را روانه بازار می کنند.

وی تاکید کرد: چنین اقدام هایی خلاف بوده و بازی با جان مردم است.

نیک آیین در ادامه به واردات و تولید انبوه خودروهای چینی در کشور انتقاد کرد و گفت: مشخص نیست قعات و لوازم یدکی مورد نیاز این خودروها چگونه تامین می شود زیرا هیچ پشتیبانی از نظر آموزش، ابزار مخصوص و لوازم یدکی آنها وجود ندارد.

وی بیان داشت: اکنون بازار سیاهی بایت قطعات یدکی این خودروها در کشور به راه افتاده و عمده قطعاتی که در داخل وجود دارد از نوع چینی درجه سوم است که خود، درگیری بین مشتریان و مکانیک ها را افزایش داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.