رینگ سیمی برای موتورسیکلت بهتر است یا آلومینیومی؟

قطعه نیوز: یکی از لوازم جانبی اما مهم موتورسیکلت پس از توسعه این صنعت، رینگ است که کسانیکه موتورسوار حرفه ای هستند و بهترین موتور روز را دارند تلاش می کنند این قطعه مهم را برای زیباتر نشان دادن موتورشان با کیفیت و قیمت مناسب استفاده کنند.

در دهه ۱۹۶۰ میلادی تقریباً تمام موتورسیکلت‌ها دارای رینگ‌های سیمی بودند سپس در دهه ۷۰ رینگ‌های یک‌تکه آلومینیومی ساخته شدند. بااینکه رینگ‌های سیمی قدیمی محسوب می‌شوند اما هنوز در انواع موتور کراس، موتورسیکلت‌های چندمنظوره و ادونچر ها استفاده می‌شوند. زیرا برخلاف رینگ‌های آلومینیومی دوام بیشتری دارند، ضربه‌پذیرترند و به‌سادگی قابل تعمیرهستند.

استفاده از انواع سیمی نوعی شیوه طراحی نیز محسوب می‌شود. بسیاری از کروزرهای امروزی و مدل‌های رترو یا گذشته‌نگر به دلایل زیبایی‌شناسی با رینگ‌های سیمی عرضه می‌شود.

البته تولیدکنندگان به سمت تولید رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم رفته‌اند زیرا ساختنشان آسان‌تر است و به‌طور قابل‌توجهی از انواع سیمی سخت‌تر هستند و مزایای زیادی برای استفاده روی جاده دارند.
لاستیک‌های تیوبلس روی تمام انواع آلومینیومی قابل‌استفاده‌اند تغییر لاستیک و پنچرگیری نیز در این نوع آسان‌تر است.

بهترین رینگ ها و قیمت آن

رینگ کینو

Kineo Tubeless Wire-Spoked Wheels، رینگ آلومینیومی قالب گیری شده و توپی چرخ آلومینیومی فورج کاری شده ۳۲ تا ۴۲ شاخه سیمی ساخت ورونا، ایتالیا است و قیمت آن هم ۲۳۹۰ دلار است. رینگ‌های کینو از آخرین فنّاوری تولید رینگ با طراحی کلاسیک بهره می‌برد رینگ‌هایی کاملاً مدرن که برای طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها قابل‌استفاده است توپی چرخ فورج کاری شده رینگ آب‌بندی‌شده‌ای را که لاستیک تیوبلس روی آن قرار می‌گیرد، سر جای خود نگه می‌دارد.طراحی منحصربه‌فرد اسپوک ها اجازه تعویض آن‌ها بدون باز کردن چرخ یا درآوردن لاستیک را می‌دهد.

Marchesini M10RS Kompe Wheels ، یک رینگ فورج کاری شده و ساخت پیانورو ایتالیا و قیمت آن هم ۲۳۴۹ دلاراست.
درحالی‌که اکثر رینگ‌های آلومینیومی با ریختن آلومینیوم مذاب در قالب ساخت می‌شوند، Marchesini تلاشی برای ساخت رینگ‌های آلیاژی آلومینیوم و منیزیم گران‌قیمت نمی‌کند و تنها رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده تولید می‌کند. فرآیند فورج کاری فلز را سخت‌تر می کند درنتیجه رینگ، پره ها و توپی چرخ می‌تواند نازک‌تر و سبک‌تر تولید شود. استحکام فوق‌العاده و وزن کم دلایلی است که رینگ‌های Marchesini انتخاب اول تیم‌های موتوجی پی و  سوپربایک در جهان است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.