تاکید شهردار تهران بر توسعه مسیرهای دوچرخه سواری

قطعه نیوز: شهردار تهران بر لزوم توسعه مسیرهای دوچرخه و مترو برای کاهش استفاده از خودروی شخصی تاکید کرد.

 پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه‌سواری‌اش در سه‌شنبه‌ بدون خودروی دیگر با وزیر ارتباطات با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این حرکت نمادین است و امیدواریم همه روزها بتوانیم بدون خودرو در شهر تردد کنیم، گفت: آذری‌جهرمی جوان‌ترین عضو کابینه است و به همین دلیل از وی دعوت کردم در چالش سه‌شنبه‌های بدون خودرو شرکت کند.

وی با بیان این‌که اوضاع شهر از نظر آلودگی و ترافیک خوب نیست، اظهار کرد: البته تنها راهکار استفاده از دوچرخه نیست بلکه می‌بایست مسیرهای پیاده و مترو نیز گسترش یابد و این یک حرکت عمومی است که خوشبختانه گسترش آن در حال انجام است و خیابان‌های حافظ و کریمخان نیز در حال آماده‌سازی به مسیرهای دوچرخه هستند.

دعوت آذری‌جهرمی از وزیردفاع و ستاری برای پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از وزیردفاع ، معاون علمی ریاست جمهوری و پدر زنش دعوت کرد که به پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» بپیوندند.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات صبح امروز به دعوت پیروز حناچی شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوست و با شهردار تهران در خیابان‌های تهران رکاب زد.

وی در حاشیه رکاب‌زنی‌اش با حضور در جمع خبرنگاران در پارک لاله با بیان این‌که ورزش صبحگاهی امری پسندیده و خوب است و امروز به دعوت شهردار تهران به پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته و همراه با وی رکاب زدیم، اظهار کرد: دوچرخه‌سواری در تهران به دلیل شلوغی و فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها دشوار است اما شهرداری تهران توانسته با همکاری استارتاپ‌های این حوزه بخشی از مشکلات را حل کند.

آذری‌جهرمی با بیان این‌که زیرساخت‌های مناسبی در منطقه ۶ فراهم شده و این در حالیست که زیرساخت‌های خوبی در منطقه  از گذشته وجود داشته است، گفت: استارتاپ‌های علاقه‌مند به این حوزه وارد شده و توانسته‌اند بخشی از مشکلات را حل و فصل کنند.

وزیر ارتباطات با بیان این‌که از همه مردم دعوت می‌کنم به خاطر سلامتی خودشان هم که شده از دوچرخه استفاده کرده و ورزش کنند ، در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که چه کسانی را به این پیویش دعوت می‌کنید، اظهار کرد: آقای حاتمی وزیر دفاع را به این پویش دعوت می‌کنم، چرا که می‌دانم ورزشکار هستند و همچنین آقای ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین پدر عیالم را به این پویش دعوت می‌کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.