به دنبال آشفتگی بازار برندهای خارجی؛ مشتری فیلترهای داخلی رو به افزایش است

قطعه نیوز: مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت معتبر تولیدکننده فیلتر در خصوص وضعیت تولید فیلتر در کشور، اعلام کرد: «تا ۵۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید بیشتر فیلترها وارداتی است.»

علی سِنیک در گفت و گو با خبرنگار قطعه نیوز، با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تمام کاغذهای و مدیاهای تصفیه، وارداتی و خارجی هستند، گفت: «بخش های فلزی عمدتا توسط فولاد مبارکه تامین می شود. بخشی از قطعات لاستیکی و پلاستیکی از داخل تامین می شود اما باقی نیاز در این بخش نیز وارداتی است.»

وی با بیان اینکه تا مدتی قبل همه در بازار به دنبال فیلترهایی با برندهای خارجی و معروف بودند، اظهار کرد: «در حال حاضر به این دلیل که نمونه های تقلبی و بی کیفیت برندهای معروف در بازار زیاد شده است، نام های معروف جایگاه قبلی خود در بازار را از دست داده اند و همه به دنبال خرید محصولات تولیدکنندگان داخلی هستند.»

سنیک در ادامه بیان کرد: «بر این اساس صنعت و بازار فیلتر تولید داخل رو به بهبود است. در واقع مشتریان فیلترسازان ایرانی رو به افزایش است.»

ضرر مشتری از نبود نظارت بر فیلترسازان زیرپله

این مدیر فعال در حوزه فیلترسازی، در رابطه با فعالیت واحدهای زیرپله در حوزه انواع فیلتر، افزود: «تعداد این واحدها زیاد است. آنها نام و نشان برندهای اصلی را بر روی بسته بندی فیلترهای تقلبی چاپ کرده و به بازار عرضه می کنند. متاسفانه فعالیت این واحدها تحت نظارت و کنترل نیست و حتی محل فعالیت بسیاری از آنها نیز قابل شناسایی نیست.»

وی خاطرنشان کرد: «بعضی از این واحدهای زیرپله، فیلتر را از تولیدکنندگان داخل به صورت فله می خرند، آنها را در بسته بندی فیلترهای معروف خارجی می گذارند و با چند برابر قیمت در بازار می فروشند.»

علی سنیک در پایان خاطرنشان کرد: «استفاده از فیلترهای نامرغوب و تقلبی به خصوص فیلتر روغن، بارها به تحمیل هزینه های سنگین به مشتریان منجر شده و حتی موتور خودرو را از بین برده است.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.