موتورسیکلت های کمتر از ۱۰ هزار دلار را بشناسید

قطعه نیوز: در این مطلب به معرفی بهترین موتورسیکلت‌های بازار جهانی با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار می‌پردازیم که گزینه‌هایی بسیار خوب برای شروع موتورسواری حرفه‌ای هستند.

اولین قدم برای موتورسواری، دریافت گواهینامه‌ است، چراکه باید هر مهارتی را قانونی و اصولی یاد گرفت. قدم بعدی، شناخت و افزایش توانایی‌ها است. نباید هیچ‌گاه تلاش کرد تا فراتر از توانایی‌ها و تجربه‌ موتورسواری کرد، زیرا این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد. بهتر است ساعات کم ترافیک را برای موتورسواری انتخاب کرد و در مکان‌های خلوت مانند پارکینگ‌ها به تمرین کنترل موتورسیکلت پرداخت. یکی دیگر از پیشنهاداتی که موتورسواران حرفه‌ای به تازه‌کارها می‌کنند، خرید موتورسیکلتی است که حتما ترمز ABS داشته باشد؛ چون این نوع ترمزها به توقف ایمن‌تر، کمک شایانی می‌کنند. در مسیرهای لغزنده یا هنگام باران نیز ترمز ضد قفل، نعمت بزرگی است.

قدم بعدی، انتخاب موتورسیکلت مناسب و صحیح برای شروع است. لزوما یک موتورسیکلت گران‌قیمت و قدرتمند انتخاب خوبی نیست. در آمریکا بیشتر افراد موتورسیکلت‌های کروزر بزرگ یا سوپربایک‌های بسیار سریع سوار می‌شوند. این نوع موتورسیکلت‌ها را برای شروع کار فراموش کنید. در ادامه می‌خواهیم چند موتورسیکلت برتر با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار معرفی کنیم که در عین داشتن قیمت مناسب، گزینه‌هایی بسیار مناسب برای افرادی هستند که می‌خواهند موتورسواری را شروع کنند.

نینجا ۴۰۰/ قیمت: ۵۲۹۹ دلار

یکی از پرطرفدارترین موتورسیکلت‌های جدید بازار، کاوازاکی نینجا ۴۰۰ است. حتی حرفه‌ای‌ها نیز این موتورسیکلت را دوست دارند. نینجا ۴۰۰ را باید موتورسیکلتی همه‌کاره دانست. این موتورسیکلت هم برای یادگیری موتورسواری گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود، هم برای سریع رفتن و هم برای استفاده‌ی روزمره، چون راندن آن بسیار آسان‌ است. هزینه‌ی نگه‌داری نینجا ۴۰۰ نیز بسیار پایین است و تقریبا به‌جز سواری آفرود می‌تواند هر نوع انتظاری از یک موتورسیکلت را پوشش دهد. قیمت نسخه‌ی ABS این موتورسیکلت ۵ هزار و ۴۹۹ دلار است. نینجا ۴۰۰ به یک پیشرانه‌ی ۳۹۹ سی سی مجهز است و ۱۶۶ کیلوگرم وزن دارد.

هارلی دیویدسن این مدل را درکنار مدل استریت ۵۰۰ در سال ۲۰۱۴ به بازار معرفی کرد و آن زمان جزو بهترین محصولات این شرکت برای افرادی که می‌خواهند شروع به موتورسواری کنند، محسوب می‌شد. این مدل به نسخه‌ای ضعیف‌تر با حجم موتور کم‌تر از پیشرانه‌ی هارلی دیویدسن VROD مجهز است. استریت ۷۵۰ با وجود موتور کم‌حجم ۷۴۹ سی سی، همچنان یک هارلی دیویدسن تمام عیار محسوب می‌شود و به‌خاطر وزن ۲۳۳ کیلوگرمی خود قابلیت کنترل خوبی نیز ارائه می‌دهد.

کلیولند سایکل ورک Misfit Gen II / قیمت: ۳۴۹۵ دلار

نسل نخست موتورسیکلت میسفیت ساخت CCW موتورسیکلتی قابل تحسین بود و حالا دومین نسل آن پیش روی ما قرار دارد. این موتورسیکلت ساخت کشور چین بوده اما طراحی آن بسیار آمریکایی است. نسل دوم میسفیت از هر نظر نسبت به نسل اول بهبود پیدا کرده است و یکی از بهترین موتورسیکلت‌های ارزان‌قیمت بازار محسوب می‌شود. 

هوندا CB500F به‌طرز باورنکردنی راحت است، قدرت موتور بالایی هم دارد و به‌راحتی می‌توان روی قدرت پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی سی آن در سبقت‌گیری‌ها حساب کرد. کیفیت ساخت CB500 فراتر از محدوده‌ی قیمتی‌اش است و می‌توان آن را یکی از بهترین‌های بازار دانست. اصلی‌ترین مشخصه‌های این مدل، راحتی بالا، قیمت کم و قدرت خوب هستند. وزن این موتورسیکلت ۱۹۱ کیلوگرم است.

هوندا Rebel 500 / قیمت: ۵۹۹۹ دلار

هوندا ربل ۵۰۰ دارای یک نسخه‌ی کم‌حجم‌تر با نام ربل ۳۰۰ نیز است ولی ما تنها مدل ۵۰۰ با پیشرانه‌ی ۴۷۱ سی سی را در فهرست قرار دادیم. طراحی ربل ۵۰۰ عالی است و وزن ۱۸۵ کیلوگرمی آن  برای موتورسیکلتی در این کلاس بسیار مناسب است. اگر کسی به‌دنبال یک موتورسیکلت کروزر سبک و کوچک، با طراحی زیبا و البته کیفیت هوندا باشد، قطعا باید به سراغ ربل ۵۰۰ برود.

هوندا NC700X یکی از موتورسیکلت‌هایی است که راندن آن اصلا سخت نیست. پیشرانه‌ی ۶۷۰ سی سی NC700X براساس پیشرانه‌ی هاچ بک هوندا فیت شکل گرفته است؛ به همین خاطر گشتاور و دور موتور پایین‌تری دارد. در عوض راندن آن آسان است و مصرف سوخت پایینی هم دارد. هوندا NC700X با وزن ۲۱۵ کیلوگرم در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۳.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. قابلیت آفرود این موتورسیکلت نیز بالا است و مرکز ثقل پایین درکنار قابلیت کنترل آن باعث می‌شود بتواند پابه‌پای موتورسیکلت‌های بسیار گران‌تر از خود حرکت کند.

منبع: www.zoomit.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.