شهردار تهران، جوان ترین وزیر را به استفاده از دوچرخه دعوت کرد

قطعه نیوز: پیروز حناچی، شهردار تهران صبح امروز در دومین نمایشگاه تخصصی «دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک» با بیان اینکه نگاهی به آمار سلامتی مردم نشان می‌دهد که وضعیت سلامت مردم می‌تواند بهبود یابد، گفت: از همه مردم، خبرنگاران و اعضای هیأت دولت دعوت می‌کنم که به کمپین دوچرخه‌های بدون خودرو بپیوندند. مشخصاً از آذری جهرمی وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین وزیر دعوت می‌کنم که از دوچرخه استفاده کند.

شهردار تهران در ادامه افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سومین نمایشگاه دوچرخه به همت تک تک شهروندان دوچرخه‌ها را در شهر افزایش دهیم افزود: در زمینه موضوع حمل و نقل پاک، سند کم نداریم، براساس سند می‌بایست تا سال ۱۴۰۴ سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری ۱.۵ درصد باشد اما حالا کمتر از یک درصد است. امیدواریم بتوانیم این مهم را در مدت زمان معقول افزایش دهیم.

حناچی با بیان اینکه یک زمانی دوچرخه اولین مد حمل و نقلی بود، گفت: اواسط دهه ۴۰ را به یاد داریم که در بسیاری از شهرهای کوچک اصلاً خودرویی وجود نداشت و همه از دوچرخه استفاده می‌کردند و حتی در تهران بسیاری از کسبه از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می‌کردند و حالا ما باید به اصل خود برگردیم.

وی با بیان این که ما باید در این دوران اولویت‌ها و اهداف خود را تعریف کرده و براساس آن منابع را تخصیص دهیم گفت: اهمیت اول ما جان انسان‌ها است هرچند که ما در تهران از پدیده موتور سیکلتها نیز رنج می‌بریم که کمتر به آن توجه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.