شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داشته است

قطعه نیوز: رییس پلیس راهور ناجا از کاهش شماره‌گذاری خودروها در بهار امسال خبر داد و گفت: شماره‌گذاری و نقل و انتقال موتورسیکلت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری با بیان اینکه خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه بر اساس قانون توقیف می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۸۱ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو و بیش از ۷۲ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند.

هادیانفر با بیان اینکه بسیاری از این افراد بین یک میلیون تا حدود ۱۵ میلیون تومان جریمه داشتند، گفت: اغلب این خودروها از نوع پراید و پژو … بود که نشان می‌دهد متعلق به قشر ضعیف‌تر جامعه است و به همین دلیل امکان پرداخت جریمه را نداشتند و همین امر سبب شده بود تا خودروها در پارکینگ بمانند و هزینه پارکینگ نیز برایشان لحاظ شود.


رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: در همین راستا با موافقت فرمانده ناجا و دستور وزیر کشور بر اساس ماده ۴۷ قانون محاسبات عمومی کشور مقرر شد تا امکان پرداخت قسطی جرائم برای این افراد با رعایت یکسری شروط فراهم شود.

وی با بیان اینکه از یازدهم تیرماه این امکان فراهم خواهد شد درباره این شروط گفت: اول اینکه افراد متخلف متعهد می‌شوند که به مدت یکسال جریمه خود را پرداخت کنند. شرط دوم این است که خودرو یا موتورسیکلت در سن فرسودگی نباشد؛ یعنی خودرو سواری تا سن ۲۰ سال، خودرو عمومی ۱۲ سال، موتور سیکلت کاربراتوری ۶ سال و…. باشد.

وی ادامه داد: شرط دیگر این است که مجموع تخلفات حادثه ساز این فرد کمتر از ۴۰ درصد کل تخلفات فرد باشد؛ شکایت قضایی نداشته باشد و همچنین خودرو تا پرداخت کامل جرائم امکان انتقال به دیگری را ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.