باشگاه های دوچرخه سواری در المپیک قبلی بیشترین امتیاز را برای کسب کردند

قطعه نیوز: رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با اشاره به اینکه باشگاه های دوچرخه سواری در المپیک قبلی بیشترین امتیاز را برای سه سهمیه کسب کردند افزود: کسب سهمیه دو برابری ما نسبت به کشورهای دوم بدین خاطر بود که باشگاه ها ۹۰ درصد امتیازهای کسب سهمیه را می گرفتند اما سال گذشته و امسال به خاطر هزینه تهیه دوچرخه و اعزام ها دچار مشکلات مالی شدیم و برخی باشگاه ها از جمله “پیشگامان کویر یزد” و “تیم شهرداری تبریز” از گردونه رقابت ها خارج شدند.

خسرو قمری با بیان اینکه سهمیه فدراسیون دوچرخه سواری در آخرین روزهای مهرماه مشخص خواهد شد گفت: نوع کسب سهمیه ها در نوع رشته ها متفاوت است. برخی افراد در رنکینگ انفرادی خود امکان کسب سهمیه را دارند و برخی افراد هم مانند رشته پیست باید در مسابقات مختلف شرکت کرده و ورودی جهانی را بگیرند.

وی با بیان اینکه سمیه یزدانی در بخش جاده ای امکان کسب سهمیه را دارد افزود: در بخش جاده ای یک کسب سهمیه برای آقایان نیز داریم. در بخش کوهستان منتظر برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در سوم مردادماه در کشور لبنان هستیم. فرانک پرتو آذر سال گذشته مقام خوبی آورد و هم اکنون در رنکینگ آسیایی قرار دارد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری با بیان اینکه تعداد سهمیه های المپیک در هر رشته و به واسطه پیست، جاده و کوهستان به تناسب متفاوت است یادآور شد: ما با کسب مدال قهرمانی در بخش کوهستان آقایان و بانوان مستقیماً امکان گرفتن سهمیه را داریم و با توجه به شرایط خوب فرانک پرتو آذر شانس و امید قهرمانی ما در بخش بانوان بیشتر است.

وی در رابطه با تجهیزات فنی فدراسیون برای بازی های آسیایی عنوان کرد: ما بهترین دوچرخه های روز دنیا را به تناسب نیازها از کشورهای اروپایی خریداری کردیم و در اختیار ورزشکاران قرار دادیم. اما رشته دوچرخه سواری پرهزینه است. قیمت خرید یک دوچرخه برای ورزشکاران ما تا چند وقت قبل ۵۰ میلیون تومان بود اما الان هزینه خرید یک دوچرخه تا مرز ۲۰۰ میلیون تومان نیز رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.