معرفی قوی‌ترین موتور سه سیلندر داخلی در نمایشگاه موتور تهران

موتور سه استوانه پاشش مستقیم، به عنوان قوی‌ترین موتور سه استوانه بنزینی در محل برگزاری همایش بین‌المللی موتور‌های درون‌سوز و نفت به نمایش درآمده است.

قطعه نیوز: این موتور با برخورداری از سامانه سوخت رسانی تزریق مستقیم مرکزی بنزین در محفظه احتراق خود و مجموعه پرخوران (توربوشارژ) قابلیت تولید بیشینه توان ۱۴۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را دارد و سطح آلایندگی موتور ۳F۳H یورو شش است. قطعات اصلی موتور شامل بدنه، بستار، دسته سمبه، سمبه خام با بقیه موتور‌های خانواده موتور مشترک است و در زنجیره تامین کنندگان داخلی و خارجی تولید خواهد شد.
بر اساس این گزارش، موتور سه استوانه پاشش مستقیم از سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ بر روی بسیاری از خودرو‌های تولیدی ایران‌خودرو، جایگزین قوای محرکه کنونی می‌شود و در سبد مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی ایران‌خودرو نقش کاهشی بسزایی را ایفا می‌کند.
نمایش تارا با موتور سه استوانه 
هم زمان با برپایی این رویداد، خودروی تارا با موتور سه استوانه نیز معرفی شد. این موتور با استفاده از مجموعه پاشش درگاهی بنزین و مجموعه پرخوران، قابلیت تولید بیشینه توان ۱۲۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر و سطح آلایندگی یورو شش را دارد. محصول تارا با قوای محرکه موتور سه استوانه ۳F۳L و جعبه دنده دستی MT۶ یکی از محصولاتی است که در سال ۱۴۰۲ قابل عرضه به بازار خواهد بود.
جذابیت‌های مختلف عملکردی این خودرو به‌گونه‌ای است که با حفظ شرایط عملکرد خودرو نسبت به خودروی تارا و نسل جدید موتور تنفس طبیعی EF۷ (NA+) دارای مزیت چشم‌گیر کاهش مصرف سوخت است و نتایج شبیه‌سازی‌های انجام شده، حاکی از دست‌یابی این موتور به مصرف سوخت ۵.۷ لیتر در پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر با رعایت استاندارد آلایندگی یورو شش است.
در این نمایشگاه، علاوه بر ۱۷ قطعه‌ساز بزرگ کشور که قطعات موتوری تولید‌ی خود را به نمایش گذاشته‌اند، شرکت دانش‌بنیان تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو نسل‌های مختلف موتور‌های درون‌سوز و هیبریدی و تازه‌ترین دستاورد‌ها در حوزه قوای محرکه و خدمات مهندسی را به نمایش گذاشته است.

 

انتهای پیام/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.