اختلال در سامانه فروش یکپارچه خودرو و خریدارانی که موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند

در حالی دومین روز آغاز به کار سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را سپری می‌کنیم که برخی خریداران با مشکلاتی در بارگذاری اطلاعات و نهایی کردن ثبت‌نام مواجه هستند.

قطعه نیوز: امروز ۲۸ اردیبهشت ماه دومین روز عرضه رسمی خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است. بر اساس گزارش‌های دریافتی برای ثبت‌نام هفت مرحله وجود دارد که در مرحله اول متقاضی با انتخاب گزینه ورود از منوی اصلی سامانه، برای ثبت‌نام اقدام می‌کند. در قدم دوم ایجاد حساب کاربری است و در این بخش باید فرم مربوط به اطلاعات شخصی تکمیل شود. در مرحله سوم پس از تشکیل حساب کاربری بایستی کاربر اطلاعات تفصیلی خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد کند.

بعد از تکمیل اطلاعات شخصی، متقاضیان در مرحله چهارم اقدام به انتخاب خودرو خواهند کرد و در مرحله پنجم و ششم به‌ترتیب بخشنامه و اطلاعات ثبت‌شده را بازدید و تایید می‌کنند و در این مرحله پس از نهایی کردن ثبت‌نام خود، یک کد رهگیری برای آن‌ها ارسال خواهد شد. بر اساس شرایط مجاز، کسانی می‌توانند ثبت نام کنند که همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام انطباق داشته باشد.

البته در این سامانه کار به همین آسانی پیش نمی‌رود، هفت خوان بارگذاری اطلاعات، دارای مشکلاتی است و امکان تکمیل ثبت نام و رسیدن به کد رهگیری هنوز مهیا نشده است. سایت مدام اخطار‌های مختلفی می‌دهد و در بارگذاری اطلاعات، عدم دریافت پیامک و یا انتخاب شهر برای تکمیل فرم ثبت ایراداتی مشاهده می‌شود. در مرحله انتخاب خودرو نیز مدام پیام (در حال بارگذاری اطلاعات) ظاهر می‌شود و امکان انتخاب خودرو وجود ندارد.

جزئیات ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱+ شرایط

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت می‌گوید: ما مدام در حال پایش سایت هستیم و در برخی از موارد سایت به صورت مقطعی برای تعدادی در دسترس نیست که می‌توانند در زمان دیگری نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات این سامانه ظرف ۴۸ الی ۷۲ ساعت آینده برطرف خواهد شد، افزود: در این سامانه فرصت یک هفته‌ای در نظر گرفته شده و خریداران می‌توانند در زمان‌های مختلف اقدام به ثبت نام کنند.

بر اساس آنچه در این سامانه اعلام شده، عرضه خودرو بسیار متنوع و چندبرابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمام محصولات خودرو‌های سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت. با توجه به فرصت یک هفته‌ای برای ثبت نام، لازم است تا وزارت صمت هر چه سریع‌تر نسبت بر رفع مشکلات اقدام کند.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.