افزایش قیمت باتری با اجرای طرح شناسنامه‌/عرضه باتری قاچاق در فروشگاه های خاص

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با بیان اینکه باتری های قاچاق در حجم بسیار کم و برای خودروهای خاص وارد کشور می‌شود و تنها برخی فروشگاه‌های خاص این باتری ها را عرضه می‌کنند، گفت: ناهماهنگی در اجرای کد شناسه سبب رشد قیمت باتری شد.

قطعه نیوز: حسین علی‌اکبری رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در گفتگو با خبرنگار قطعه نیوز، در خصوص مشکلات این صنف، گفت: تقریباً تمامی واحدهای صنفی با بحث بیمه و مالیات درگیر هستند که بعضی از آنها به حق و بعضی دیگر به حق نیستند. در ارتباط با بحث مالیات معتقدیم که زیر ساخت لازم جهت بررسی و اخذ مالیات های دقیق و کارشناسی شده را نداریم. به همین دلیل بعضی افراد مالیات بیشتری پرداخت می‌کنند و بعضی نیز کم‌تر از آن چیزی که باید بپردازند، مالیات می‌دهند.

وی افزود: مورد دیگر در باب بحث مالیات استعلام ماده ١٨۶ جهت صدور پروانه کسب برای متقاضیان می باشد که باعث طولانی شدن زمان صدور مجوز می شود در صورتی که اگر قانون اصلاح گردد و اتحادیه ها متقاضیان پروانه کسب را صرفاً به سازمان امور مالیاتی معرفی نمایند بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت و در حداقل زمان پروانه کسب صادر خواهد شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری با بیان اینکه در ارتباط با موضوع تامین اجتماعی معمولاً واحدهای صنفی بدلیل فقدان آموزشهای لازم دچار مشکلات عدیده گردیده و بعضا دچار خسارت های سنگینی می شوند، گفت: با برگزاری کلاسهای آموزشی این خسارت ها به حداقل خواهد رسید. به عنوان نمونه اگر از یک کارگر حتی برای یک روز استفاده شود، حتما باید لیست بیمه آن فرد رد شود و زمانی که ترک کار می‌کنند هم حتماً باید در لیست ماه آینده ترک کار نیز اعلام شود، اما چون این اطلاعات و آموزشهای لازم به درستی صورت نگرفته، مسائل و مشکلات زیادی برایشان به وجود می‌آید که مجبور می‌شوند جرایمی را پرداخت کنند.

افزایش قیمت باتری با اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات

علی‌اکبری با اشاره به اینکه از جمله مشکلاتی که واحدهای صنفیِ ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کد شناسه یا شناسنامه‌دار کردن کالاهای باکیفیت است، گفت: کد شناسه طرحی در رابطه با شناسنامه‌دار کردن کالاهای با کیفیت در وزارت صمت است که در واقع مردم از کالاهای بی‌کیفیت استفاده نکنند و بتوان کالاهای بی‌کیفیت را جمع‌آوری کرد.

وی افزود: در این رابطه هم ناهماهنگی‌ وجود دارد به این دلیل که تصمیم گیری‌ها در لایه‌های مدیریتی دولتی اتفاقاتی می‌افتد و از تجربیات مدیران صنفی و یا بخش خصوصی استفاده نمی‌شود و یا بعضاً ضرورتی را برای اینکار احساس نمی‌کنند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی نیز می‌شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری ادامه داد: در ارتباط با صنف باتری نیز ما جلساتی را با حضور ریاست سازمان صمت استان تهران داشتیم که در این جلسه بنده توضیح دادم که در کشور بیش از ۲۰ کارخانه‌ی تولید باتری داریم که نیاز داخلی را مرتفع می کنند. این کارخانه‌ها زیر نظر سازمان استاندارد هستند و قطعاً کالای بی‌کیفیتی در آنها تولید نمی‌شود.

وی گفت: در چنین شرایطی آمدند و به عنوان اولین گام باتری و کمک فنر را انتخاب کردند تا بحث کد شناسه به صورت آزمایشی روی آنها عملیاتی شود. به نظر بنده حداقل در زمینه‌ی باتری تجربه کافی و اطلاعات دقیق و کارشناسی شده نبوده است، به دلیل اینکه اگر بررسی می‌کردند متوجه می‌شدند که کارخانه‌ها استاندارد و محصولاتشان با کیفیت است.

قاچاق به کام لاکچری سواران/تنها فروشگاه‌های خاص باتری قاچاق عرضه می‌کنند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قاچاق باتری گفت: واقعیت امر این است که مقدار خیلی ناچیز و کمی واردات به صورت قاچاق وجود دارد، به دلیل اینکه واردات باتری ممنوع است اما طبعاً برای ماشینهایی که مدلهای بالاتری دارند و شاید خیلی مایل به استفاده از باتری‌های ایرانی نباشند، در یک سطح بسیار پایینی باتری قاچاق وارد می‌شود و بعضی فروشگاه‌هایی که خاص هستند این موارد را بصورت مخفیانه عرضه می‌کنند.

وی در مورد خدمات پس از فروش باتری ها نیز گفت: خدمات پس از فروش با شرکت‌های تولیدکننده باتری است. آنها یک گارانتی را بر روی فروش باتری می گذارند که معمولا از یک سال تا ۱۸ ماه است. در کارخانه‌ها برندهای مختلفی وجود دارد و آنها مقدار زمان گارانتی را تعیین می‌کنند و اگر در آن بازه زمانی باتری مشکل پیدا کند، موظف هستند جایگزینی را انجام دهند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری در پاسخ به سوالی در مورد امکان رقابت کیفی باتری‌های ایرانی در مقایسه با محصولات خارجی گفت: قطعاً قابل مقایسه است و کیفیت‌ها بسیار خوب هستند، یعنی اختلافشان خیلی زیاد نیست و کارخانه‌هایی تولید دارند، کیفیت محصولاتشان قابل قبول است.

ما تقریبا پنج سال است که دیگر واردات انجام نمی‌دهیم و این محصولات جایگزین شده‌اند. معمولاً هم می‌گویند باتری یک سال عمر دارد اما در بعضی موارد حتی با طی یک یا دو سال هم ممکن است کارکرد داشته باشند و این دیگر بستگی به نحوه‌ی استفاده از اتومبیل دارد. زمانی که ماشین مرتب و تمام تنظیماتش درست باشد قاعدتاً عمر باتری هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.