دوچرخه های ارزان‌قیمت فیبرکربنی کدامند؟

قطعه نیوز: اگر به دنبال دوچرخه هایی هستید که مقرون به صرفه و سبک و مناسب هستید بهتر است به سراغ دوچرخه های فیبرکربنی بروید. این خوب است بدانید که این دوچرخه ها یک فریم کربنی سبک‌تر و صلب‌تر از نمونه آلومینیومی و پتانسیل بسیار خوبی برای تعویض قطعات در هنگام خرابی دارند. در ادامه به بررسی ۱۰ نمونه از دوچرخه‌های فیبر کربنی می‌پردازیم که قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰۰ پوند دارند.

بی‌تووین تریبِن ۵۶۰CF 

بی تووین

تا جایی که می‌دانیم، این مدل ارزان‌ترین دوچرخه با فریم فیبر کربن، البته در بریتانیاست. مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم ورزشی «دکاتلون» وزن فریم سایز M این دوچرخه را تنها ۱۰۸۰ گرم اعلام کرده، و به علاوه، یک پکیج کامل شیمانو تیاگرا ۴۷۰۰ شامل ترمزها و زنجیرها در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. این دوچرخه تنها در ۳ سایز ارائه می‌شود، امّا واقعاً ارزش خرید را دارد.

دولان لِتِیپ ۱۰۵

دولان لِتیپ ۱۰۵ یک دوچرخه فیبر کربنی مجهز با پکیج کامل شیمانو ۱۰۵ است که یک سواری و هندلینگ اسپورت فوق‌العاده در اختیار قرار می‌دهد. اگر واقعاً آرزوی یک دوچرخه فیبر کربنی را دارید، ولی نمی‌خواهید مبلغ بالایی را در این راه هزینه کنید، این یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در بازار پیدا می‌شود.

ریلی کریتریوم کامپ کربن

ریلی کریتریوم

با تجهیزاتی که بیشترشان از نوع «شیمانو ۱۰۵» هستند و هیمن‌طور کیفیت بسیار خوب فریم و دوشاخه کربنی «رِیلی»، مدل ۲۰۱۵/۱۶  از این دوچرخه واقعاً یک معامله خوب در این رده قیمتی است. نباید انتظار داشت که حضور این دوچرخه‌ها در انبار، مدت زیادی طول بکشد.

پلانِت X پرو کربن

پلانِت X پرو کربن که در حال حاضر نسبت به قیمت اصلی ۱۰۹۹ پوند، تخفیف خورده است و با وجود یک پکیج ۱۱ دنده SRAM  ریوال و چرخ‌های «فولکرام ریسینگ اسپورت» که همگی به یک فریم با طراحی هوشمندانه متصل هستند، واقعاً ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌شود را دارد. کمپانی سازنده، طراحی ژئومتری فریم را بر اساس ایجاد یک تناسب مناسب بین حالت تهاجمی و استقامت در مسیر انجام داده است؛ به این معنا که این دوچرخه می‌بایست وضعیت بسیار خوبی، هم در جاده، و هم در رخدادهای ورزشی داشته باشد.

ریبِل اسپورتیو ریسینگ

ریبل اسپورتیو

با بودجه‌ای در حدود یک هزار پوند، شما می‌بایست ارزان‌ترین آپشن‌ها برای این دوچرخه انتخاب کنید؛ از جمله پکیج کاربردی ۹ دنده «سورا» از شیمانو. امّا در نهایت یک دوچرخه استقامتی از «ریبِل» دریافت می‌کنید که تمام فریم آن از جنس فیبر کربن ساخته شده است. فریم مناسب مورد استفاده در این دوچرخه، آماده آپگرید در صورت اجازه‌دادن بودجه در آینده است.

کالیبر نیبیرو ۲.۰

یک فریم و دوشاخه کامل از جنس کربن و مجموعه تجهیزات شیمانو ۱۰۵ به این معناست که این دوچرخه سیاه و زرد رنگ از شرکت Go Outdoors واقعاً ارزش خرید را دارد. به علاوه، چرخ‌های شیمانو RS11، تایرهای «کانتیننتال»، کیت «ریچی» و زین «سِله رویال سِتا» آن را به گزینه‌ای جذاب در میان دوچرخه‌هایی از این دست تبدیل می‌کنند. همچنین یک نسخه با پکیج ۹ دنده «سورا» از شیمانو نیز وجود دارد که تنها با ۸۰۰ پوند در اختیار قرار می‌گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.