استارت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از شهر ری /برآورد یک‌صد میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ایستگاه راه‌آهن جدید ری

برای اجرای پروژه مجتمع ایستگاهی راه آهن جدید ری، اعتبار یک‌صد میلیارد تومانی برآورد شده است. قرار است نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران ازشهرری کلید بخورد.

قطعه نیوز: حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار کرد: معتقدم شرکت مترو تهران بایستی تکمیل خطوط منتهی به شهرری را در اولویت کاری خود قرار دهد. اگرچه شهرری در منطقه ۲۰ شهری تهران دیده شده اما علاوه بر جمعیت ۵۰۰ هزار نفری ساکن، روزانه شاهد تردد ۲۰۰ هزار نفری مسافران به این شهر هستیم و این خود نشان‌دهنده حجم بالای ترددها و ضرورت توجه مضاعف به حوزه حمل و نقل شهری آن است.

وی گفت: از این‌رو حمل و نقل درون شهری و پیرامونی شهرری بایستی توامان توسط مدیریت شهری تهران دیده شده و شهرداری نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را از شهرری کلید بزند. با توجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، باید روزآمدی و نوسازی این ناوگان در تهران از شهرری آغاز شده و اتوبوس‌های جدید با استانداردهای زیستی به این ناوگان افزوده شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه خط ۶ مترو بایستی بسیار پیشتر از اینها تکمیل و افتتاح می‌شد، ادامه داد: توسعه جنوبی این خط مترو شامل زیرساخت‌های ریل‌گذاری، تجهیزات و ایستگاه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. این در حالی است که تامین زیرساخت‌ها و افتتاح خطوط مترو در محدوده شهرری علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان، از آمار سفرهای خودرویی ساکنان شهرستان‌های جنوب و جنوب شرق به مرکز تهران می‌کاهد.

توکلی در خصوص روند احداث مجتمع ایستگاهی راه آهن جدید ری بیان کرد: تلاش‌ها برای رفع معارض در حال انجام بوده و بر اساس برآوردها اجرای این پروژه به تامین اعتبار یکصد میلیارد تومانی نیاز دارد. البته با از سرگیری فعالیت ایستگاه قدیم راه‌آهن ری در حوزه‌های درون‌شهری و بین شهری، خدمات مناسبی در این زمینه به ساکنان ری و شهرستان‌های اطراف ارائه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه حمل و نقل درون شهری شامل ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی نیز باید در طرح جامع حمل و نقل درون شهری و توامان با مترو شهرری دیده شوند.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.