اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در البرز

در اجرای این طرح با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت‌های فاقد برچسب معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی خواهد شد.

قطعه نیوز: سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به افزایش آلودگی هوا ، طرح تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده دودزا و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شد.

سرهنگ حمد الله رحمتی پور ،سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز ، از مردم خواست تا حد امکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند امارای بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.همچنین نظارت ویژه برعملکرد مراکز معاینه فنی از برنامه های اجرایی در این طرح است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده تردد وسیله نقلیه سنگین از ساعت ۶ صبح الی ۲۱ در کلانشهر کرج ممنوع است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

رحمتی پور افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز نیز اعلام کرد: وضع کیفی هوای شهرستان های این استان به علت پایداری هوا از دیروز یکشنبه تاکنون برای تمام گروه ها ناسالم است و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

فردین حکیمی افزود: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه فرهنگسرای کرج، متروی کرج و نظرآباد به ترتیب ۱۵۷، ۱۶۶ و ۱۶۲ است که بیانگر استقرار وضعیت قرمز هوا در استان است.

وی اظهار داشت: استمرار آلودگی هوا در استان سبب شد که شامگاه گذشته کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری البرز برگزار شود که در این کارگروه دستورالعمل های اعمال ممنوعیت و محدودیت های موقت مکانی، زمانی و نوعی اعلام شد.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.