چه لاستیکی برای خودروی تیبا مناسب است؟

قطعه نیوز:

بهتر است بدانیم در تعویض تایر به ویژه در خودرویی که ترمز ای بی اس داره برای جلوگیری از ایجاد اختلال در سیستم ترمز حتما باید تا حد زیادی ارتفاع لاستیک ثابت بماند؛ چون تغییر حساب نشده هم موجب به هم ریختن سیستم کیلومتر شمار و کاهش شتاب و افزایش مصرف و … می شود.

از سوی دیگر نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که رعایت نکات کلیدی برای استفاده از لاستیک مناسب سیستم ترمز رو دچار خطا می کند، چون تیبا ترمز ای بی اس داره این مهم را در نظر داشته باشید.

چند تا نکته مهم و کلیدی:

قطر تایر خود تیبا (۱۷۵/۷۰/۱۳):۵۷.۵۲ سانتی متر است.

قطر رینگ ۱۳ با تایر(۱۸۵/۶۵/۱۳) :۵۷/۰۷ سانتی متر یعنی ۴.۵ میلی متر کم ارتفاع تر از تایر اول که تغییر خیلی کمی است.

قطر رینگ ۱۳ با تایر(۱۸۵/۷۰/۱۳) :۵۸.۹۲ سانتی متر یعنی ۱.۴ سانتی متر قطرش بلندتر است. یعنی ۲.۴ درصد خطا داره از سایز خود تیبا (حداکثر خطا از سایز اصلی قابل قبول در خودرو سازی های دنیا ۲.۵ درصد است) یعنی تغییر سایزی که این عدد را بیش از ۲.۵ درصد عوض کند اصلا استاندارد نیست.

قطر رینگ ۱۴ با تایر(۱۸۵/۶۵/۱۴) : ۵۹.۶۱ سانتی متر می شود یعنی ۲.۱ سانت بلندتر از سایز اول،که اگر درصد خطا رو حساب کنید حدود ۳.۶ درصد خطا هست که کاملا در رنج غیر استاندارد است و باعث مشکلاتی در بعد خواهد شد.

بیشتر بدانید:

استفاده از رینگ ۱۴ به صلاح نیست، اما اگر کسی بخواهد از این رینگ استفاده کند بهتر است، لاستیکی که کاملا استاندارد و سایز تایر رو کاملا ثابت نگه می دارد استفاده کند یعنی؛ ۱۸۵/۶۰/۱۴؛ هرچند خیلی کمیاب و یا بهتر بگوییم نایاب است.

نکته مهم دیگر این است که لاستیک پژویی یعنی ۶۵ برای تیبا نامناسب است البته این به این معنی نیست که زیر خودرو قرار نمی گیرد اما نکته قابل تامل این است که مشکلاتی مانند به هم خوردن سیستم کیلومتر، ای بی اس، سفتی فرمان و کاهش شتاب را برای خودرو شما به وجود می آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    تیبا به نوبه خودش ماشین خیلی خوبیه کم مصرفو کم خرج و محکم

  2. علی می گوید

    لاستیک هاش زیادی کوچیکه نمیشه از آسفالت خارجش کرد کفش میکوبه زمین

  3. محمدتقی می گوید

    پوز جلوش پایینه همش میخوره به زمین آشغال هست چیه تیبا بخاطر همین تا الان سه بار میل تعادل وجلو بندی عوض کردم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.