بهترین موتورهای مسافرتی کدامند؟

قطعه نیوز: خیلی از علاقه مندان به موتور و موتورسواری یکی از آرزوهایشان این است که با این وسیله نقلیه دل به جاده بزنند و سفر با موتور را تجربه کنند.

مسافرت با موتورسیکلت تجربه‌ای را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد که در سایر حالت‌های مسافرت کمتر می‌توان این تجربه را تکرار کرد. حس خش‌خش برگ‌های پاییزی زیر چرخ‌های موتورسیکلت یا عبور از جاده‌ای خلوت و نمدار که بوی طبیعت ذهن راننده را با خود می‌برد را می‌توان از تجربه‌های نابی ذکر کرد که مسافرت با موتورسیکلت به ارمغان می‌آورد.

موتور بی‌ام‌و ۱۶۰۰ GTL Exclusive

گل‌ سرسبد موتورهای مسافرتی را می‌توان موتور بی‌ام‌و ۱۶۰۰ GTL Exclusive دانست. این موتور همانند سایر محصولات بی‌ام‌و از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای امنیت هر چه بیشتر سرنشین بهره گرفته است.

بی‌ام‌و برای این موتور از چراغ‌های ال‌ای‌دی و زنون کمک گرفته تا شب‌ها از فاصله‌ای بسیار دور به خوبی تشخیص داده شود. جالب اینجاست که این موتور حضور راننده را از فاصله دو متری تشخیص می‌دهد و قفل‌ فرمان‌ به صورت خودکار باز می‌شود. البته کاملاً مشخص است که این ویژگی‌ها برای مشتری ارزان تمام می‌شود و مدل‌های مختلف این موتور مسافرتی بی‌ام‌و از ۱۲،۰۹۵ تا ۲۴،۳۹۵ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

موتور هارلی‌دیویدسون CVO Limited

برند آمریکایی هارلی‌دیویدسون ید طولایی در ساخت موتورسیکلت‌های مسافرتی دارد، هارلی‌دیوید‌سون CVO Limited به عنوان گل سرسبد موتورهای مسافرتی هارلی‌دیوید‌سون شناخته می‌شود و یک موتور دوقولو به همراه رادیاتور و سیستم سرمایش مایع در این محصول خودنمایی می‌کند.

سیستم‌های هوشمندی نظیر تشخیص فشار بادلاستیک‌ها، چراغ راهنمای ال‌ای‌دی و سیستم ضدسرقت داخلی را نیز به عنوان ویژگی‌های برتر هارلی‌دیویدسون CVO Limited می‌توان ذکر کرد. اگر از طرفداران برند هارلی‌دیویدسون باشید حتماً به خوبی می‌دانید که تقریباً تمام موتورهای ساخت این برند در گروه موتورهای مسافرتی قرار دارند و این موتور در ۱۰ مدل مختلف در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که قیمت آن از ۱۹ هزار تا ۲۶،۹۰۰ دلار متفاوت است.

هوندا  Gold Wing Audio Comfort Navi XM ABS

برند ژاپنی هوندا نام آشنایی برای ما ایرانی‌هاست و احتمال زیادی دارد که شما هم تاکنون سوار مدل‌های قدیمی موتور هوندا شده‌ باشید اما موتوری که امروز به آن اشاره می‌کنیم کجا و چیزی که احتمالاً تجربه سوار شدنش را دارید کجا!

این موتور مسافرتی هوندا تجربه‌ موتورسواری لذت‌بخش و آرامی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بدنه این موتور نیز به صورت اختصاصی برای استفاده در تمام ساعت‌های روز ساخته شده است. شیشه محافظ جلو، قسمتی برای قرار دادن وسایل،‌ سیستم گرمایش داخلی برای صندلی و دستگیره فرمان موتور را می‌توان از مواردی ذکر کرد که در این موتور مسافرتی هوندا شاهد آن‌ها هستیم.

ایندیان رُودمَستر کلاسیک

برند موتورسازی ایندیان از آن دسته برندهای معروف در صنعت موتورسیکلت‌سازی است که به حفظ اصلالت در ساخت موتور مشهور است. در مدل ایندیان رُودمَستر کلاسیک (Indian Roadmaster Classic)، با موتور مسافرتی طرف هستیم که شباهت‌های زیادی به موتورهای مسافرتی هوندا و هارلی‌دیوید‌سون دارد.

برند ایندیان همیشه سعی دارد موتورهای مسافرتی خود را با ظاهری کلاسیک طراحی کند تا حالتی نوستالژیک و قدیمی را در ذهن تداعی کنند. به همین منظور قسمت‌های مختلفی از بدنه موتور با چرم به زیبایی پوشش داده شده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی، شیشه محافظ کوچکی در جلو، ترمزهای ABS، سیستم گرمایش داخلی برای صندلی و دستگیره‌های فرمان موتور به همراه ویژگی‌های هوشمند دیگر را می‌توان از امکانات اصلی ایندیان رُودمستر کلاسیک نام برد. این موتور مسافرتی زیبا حدود ۲۷ هزار دلار برای مشتری آب می‌خورد.


کاواساکی وُلکان ۱۷۰۰ Voyager ABS

این موتور تجربه‌ای منحصر به فرد از یک موتور مسافرتی قدرتمند را به همراه سیستم ترمز پیشرفته ABS در اختیار راننده قرار می‌دهد. سیستم Cruise Control نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این موتور سفری کاواساکی است.

این سیستم در دنده ۳ یا هر سرعتی بین ۴۸ تا ۱۳۶ کیلومتر فعال می‌شود. بدنه کاواساکی ولکان به گونه‌ای آیرودینامیک طراحی شده و کمترین مقاومت در برابر هوا را دارد. قسمتی برای قرار دادن وسایل و سیستم ارتباط داخلی موتور با کلاه ایمنی برای گوش فرا دادن به موسیقی در حین موتوسواری از دیگر ویژگی‌های جالب این موتور سفری کاواساکی است. مدل‌های مختلف این موتور از ۹ هزار تا ۱۶،۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.