پیست های دوچرخه سواری تهران کجاست؟

قطعه نیوز: اگر از آن دسته ازافرادی هستید که علیرغم توسعه شهری و وجود وسایل حمل ونقل عمومی مثل مترو اتوبوس های بی آر تی علاقه مند به تردد با دوچرخه در سطح شهر هستید، این را بدانید که برای فرار از ترافیک و دردسرهایی که در خیابان های شهر برای دوچرخه سواران وجود دارد می توانید به محل هایی بروید که می توانید با خیال راحت و به دور از هر مشکلی راحت دوچرخه سواری کنید.

این محل ها به راحتی در دسترس شما هستند و در این گزارش می توانید با تعدادی از این محل ها اشنا شوید.

پارک چیتگر:

 با اینکه چند وقتی می شود افتتاح دریاچه چیتگر خیلی سروصدا به راه انداخته اما خیلی از تهرانی های غرب نشین تا اسم چیتگر می آید، یاد دوچرخه سواری می افتند. پیست دوچرخه سواری چیتگر یک پیست کاملا حرفه ای است و اگر دوست دارید دوچرخه سواری کوهستانی را تجربه کنید، با آن پستی و بلندی های نفسگیرش یک پیشناد استثنایی است. علاوه بر پیست کوهستان، چیتگر پیست سرعت و استقامت هم دارد. اهل فن می گویند پیست سرعت خیلی برای اینکه تخته گاز بروید مناسب نیست و بیشتر به درد تازه کارهایی می خورد که تاب پیست استقامت را نمی آورند. مسیر پیست استقامت از داخل پارک عبور می کند و با کاج هایی که در همه فصل های سال آنجا هستند، هوای خنکتری دارد. طول این مسیر ۸ کیلومتر است و اگر واقعا استقامت ندارید، بهتر است بی خیال شوید. از ورودی های ۲ و ۳ پارک راحت تر به پیست می رسید اما کلا در هر کجای پارک که باشید، تابلوهای زیادی شما را به سمت پیست راهنمایی می کنند. برای هر چند ساعت استفاده ای که از دوچرخه ها می کنید، فقط باید یک مدرک شناسایی معتبر به مسئولان پارک بدهید.

پارک ولایت:

دوچرخه سواری برای پارکی مثل ولایت که بانجی جامپینگ و رینگ اتومبیلرانی و موتورسواری دارد، جزو امکانات اولیه است که اصلا به چشم نمی آید اما اگر خانه تان جنوب تهران است، منطقی ترین گزینه برای دوچرخه سواری است. احتمالا وقتی به این پارک بروید، با وجود شهر بازی و انواع و اقسام بازی هایی که در آنجا وجود دارد، فقط بخشی از وقتتان را برای دوچرخه سواری صرف کنید اما بدانید و آگاه باشید که پیست دوچرخه سواری پارک ولایت کاملا استاندارد و حرفه ای ساخته شده و هیچ هزینه ای هم ندارد. از این بهتر اگر موردی سراغ داشتید، ما را هم خبر کنید.

برج میلاد

پیست های دوچرخه سواری برج میلاد هم با چشم انداز فوق العاده ای که دارند، برای آنهایی که دوچرخه سوار هستند یک تجربه عالی است. پیست دوچرخه برج میلاد برای همه برنامه دارد، چه شما که تازته چرخ های کمکی تان را باز کرده اید و چه آنها که توردوفرانس را دنبال می کنند. اینجا چهار پیست سرعت، استقامت، آماتور و حرفه ای طراحی شده که پنج کیلومتر طول دارد. نکته اینکه پیست های دوچرخه سواری زیادی در تهران و مخصوصا پارک های جنگلی هستند اما امتیاز پیست دوچرخه سواری برج به این است که موقع رکاب زدن تهران را از همه طرف می بینید و بیشتر کیف می کنید. از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب با پرداخت فقط ۳ هزار تومان می توانید در برج رکاب بزنید که البته اگر دوچرخه مال خودتان باشد، هزینه به صفر می رسد.

پیشنهاد ویژه: بهشت مادران

هر چقدر هم که راه افتادن خانه دوچرخه ها هیجان انگیز باشد، باز هم باید قبول کنیم که کیف ماجرا بیشتر مخصوص آقایان است و جمعیت نسوان بیشتر ترجیح می دهند در فضایی که شلوغی کمتر باشد، دوچرخه سواری کنند. در این جور مواقع بهشت مادران یا همان پارک بانوان بهترین گزینه برای انتخاب است. در اینجا می توانید با لباس راحت و فراغ بال به یاد بچگی ها در کنار بقیه خانم ها رکاب بزنیدو از هوای خوب پارک لذت ببرید. فقط حواستان باشد که برنامه ریزی تان برای روز جمعه نباشد که آن موقع مردها هم می توانند به پارک بیایند و از بساط دوچرخه سواری خبری نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.