سال ۲۰۲۴ استفاده از لاستیک های بدون باد را تجربه کنید

قطعه نیوز: شرکت جنرال موتورز و تایرسازی میشلین قرا است تا سال ۲۰۲۴ تایرهایی را وارد بازار کنند که دیگر نیاز به باد ندارند، البته قرار است یک نمونه از این تایر سال جاری روی خودروی برقی “بولت” آزمایش کنند.

 تایرهای بدون باد برای خودروهای سواری ممکن است خیلی زود عملی شود. شرکت خودروسازی جنرال موتورز (GM) و شرکت تایرسازی “میشلین”(Michelin) یک نمونه اولیه از تایر بدون باد موسوم به “آپتیس”(Uptis) که مخفف “سیستم تایر ضد پنچری” است را ساخته‌اند.

این تایر ترکیبی از لاستیک کامپوزیت و رزین جاسازی شده در فایبرگلس است که اجازه می‌دهد این تایر در سرعت‌های بالا نیز کارایی داشته باشد. نمونه‌های قبلی تنها در سرعت پایین کارایی داشت.

ظاهر این تایر به اندازه تایرهای رایج کنونی جذاب نیست اما میشلین می‌گوید این تایر راحتی فوق العاده‌ای دارد.

مهمتر از همه این که یک نقشه راه برای توسعه و تولید انبوه این تایر وجود دارد. جنرال موتورز نمونه اولیه این تایر را همین امسال در میشیگان آمریکا روی خودروهای برقی “بولت”(Bolt) محصول شورولت آزمایش می‌کند و انتظار می‌رود که نسخه نهایی تا سال ۲۰۲۴ به تولید برسد.

این خودروساز به مدل مشخصی که برای اولین بار از این تایرها بهره‌مند خواهد شد اشاره نکرده است.

“آپتیس” باید فواید مالی و ایمنی زودهنگامی داشته باشد. در حالی که این تایر کاملاً روئین تن نخواهد بود اما پنچری، انفجار، صاف شدن لاستیک و ساییدگی را تاریخ خواهد سپرد.

فناوری تایر بدون باد نیاز به تولید تایرهای مضر برای محیط زیست را کاهش می‌دهد و همچنین نیاز به تایر یدکی را حذف می‌کند که در نتیجه باعث کاهش وزن خودرو و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

منبع: انگجت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.