افزایش بومی‌سازی راه نجات صنعت خودرو و قطعه‌سازی

قطعه نیوز: این روزها صحبت از بومی سازی در بسیاری از صنایع، با توجه به محدودیت ها همچون نوش دارویی است که به طور قطع، اگر به موقع استفاده شود می تواند حیات دوباره ای به بسیاری از صنایع کشور ببخشد.

به گزارش قطعه نیوز به نقل از ایکوپرس، صنعت خودرو و قطعه سازی از این گردونه مستثنی نیست و هرچقدر که حیطه بومی سازی در این صنعت وسیع تر شود تاب آوری آن در مقابل تکانه ها، بیشتر خواهد شد. به خصوص این که در شرکت ساپکو در چند سال اخیر گام های اساسی در حوزه داخلی سازی بسیاری از قطعات برداشته است.

در حال حاضر ۶۵ درصد قطعات خودرو از مواد اولیه گرفته تا قالب ها کاملا بومی سازی شده وباقی مانده آن ارزبری داشته یا به صورت مواد اولیه وارد می شود. همچنین بخشی از قطعات و مجموعه ها تا ۹۵ درصد از قطعات به صورت کامل داخلی سازی شده است و برای تسریع در بومی سازی قطعات پیشرفته خودرو نیاز به ۱۸۰۰‌میلیارد تومان نقدینگی است.

این در حالی است شرکت ساپکو در گام دیگر با تکیه بر توان داخلی وشرکت های دانش بنیان به صورت هدفمند وبرنامه ریزی شده تلاش می کند تا هدایت ساخت داخلی قطعات و مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو به عهده گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.