دولت حمایت کند رونق تولید اتفاق می افتد

قطعه نیوز: رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت تهران معتقد است: امسال که سال رونق تولید ملی است؛ دولت باید بیش از گذشته پای کار بیاید و از تولید کنندگان حمایت کند و اگر این امر محقق شود، قول می دهم در کشور رونق تولید اتفاق می افتد.

مصطفی صفرخانی در گفت و گو با قطعه نیوز با اشاره به اینکه همه تولید کنندگان نیاز به حمایت دارند، گفت: تولیدکننده یک نفر است که می خواهد توسعه ای در کشورش رخ دهد، بنابراین دولت با چترحمایتی خود از یک سو می تواند تولیدکننده را به توسعه کارش ترغیب کند و از سوی دیگر اشتغال زایی را رونق دهد.

او با تاکید بر اینکه عمده مشکلات تولیدکنندگان هزنیه هایی مانند انرژی، بیمه و مالیات است، افزود: اگر دولت در این بخش مشوق هایی را با سیاست گذاری های درست و منطقی ارایه دهد، شک نکنید که آمار تولید ملی به عنوان مثال از ۱۰ به ۱۰۰ خواهد رسید.

صفرخانی گفت: اعطای وام هایی با سود کم هم، می تواند کمک زیادی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش های خصوصی باشد تا سهم آنها در بحث تولید ملی افزایش پیدا کند.

نفس کار خوب است

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت تهران درباره بحث قانون هوای پاک و ماده ۱۱ و ۱۲ این قانون نیز گفت: این یه سیاستی است که دولت مردان در پیش گرفتند که وسیله های نقلیه فرسوده را خارج و جایگزین جدیدی را به بازار ارائه دهند.

او با تاکید بر اینکه نفس این کار خوب است، افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر می خواهیم این کار را انجام دهیم، بحث اقتصادی آن چه می شود یعنی باید دید توان مردم و خریداران در چه سطحی است.

به گفته این مقام مسوول، اتفاقی که در این میان می افتد این است که وارد کنندگان نیازهای مردم را با دلار n تومان وارد می کند اما همان وسیله را با یک قیمت دیگر به فروش می رساند و نبود یک دستگاه نظارتی سبب شده که به خریدار و مردم فشار وارد شود، چون در این میان وارد کننده یا تولید کننده سود خود را می برد اما این مردم هستند که در حقشان اجحاف شده است.

او، درباره تولید موتورهای برقی هم گفت: تغییر سیاست مبتنی بر افزایش تولید موتورهای برقی، ایده خوبی است اما این نکته را باید بدانید که قدرت و توان موتور برقی با موتورهای معمولی متفاوت است و از آنجاییکه اکثر راکبان موتورها دو یا سه نفر هستند، از موتورهای برقی نمی توانند استفاده کنند.

صفرخانی ادامه داد: بسیاری از موتور سواران از این وسیله نقلیه برای حمل بار و درآمدزایی استفاده می کنند و حمل بار زیاد با موتورهای برقی امکان پذیر نیست، بنابراین برای این دسته از افراد خرید این نوع موتور مقرون به صرفه نیست اما اگر موتور برقی با قدرت بالا تولید شود ممکن است مشتری های خود را پیدا کند.

حمایت صفر تا صد

به گفته رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت تهران، بسیاری از کشورهای خارجی صفر تا صد از تولیدکنندگان خود حمایت می کنند و مشوق های زیادی برای آنها در نظر می گیرند به عنوان مثال برای تولید کنندگانی که محصول صادراتی دارند اگر سقف صادرات آنها افزایش پیدا کند دولت در ازای آن مالیات از آنها نمی گیرد.

 او گفت: تولید کنندگان ایرانی هم به چنین حمایت هایی نیاز دارند زیرا صادرات مساوی است با ارزآوری و ارزآوری یعنی توسعه و رونق برای همه؛ این حمایت می تواند در حوزه انرژی، بیمه یا مالیات هم باشد و اگر این سیاست گذاری و حمایت اجرایی شود بی شک راندمان تولید کشور بالا خواهد رفت.

از خدمات پس از فروش تا صدور پروانه کسب  

صفرخانی در پاسخ به این پرسش که اگر تولید افرایش یابد شرایط ارائه خدمات پس از فروش مناسبی وجود دارد، گفت: خدمات پس از تولید سه سال است که جدی پیگیری می شود تا جاییکه با نهادهای مرتبط تفاهم نامه داریم و طبق این تفاهم نامه همه تولیدکنندگان باید خدمات پس از فروش داشته باشند.

او درباره تعامل با کشورها در شرایط تحریم هم گفت: سال هاست که مراودات ایران با دو کشور چین و هند است که این ارتباط همچنان مستمر و پابرجاست و تعاملات اقتصادی بین این کشورها انجام می شود و از سوی دیگر چون عمدتا مواد اولیه تامین قطعات از داخل تامین می شود تاکنون در حوزه تامین قطعات با مشکلی روبرو نشده ایم.

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان قطعات و تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت تهران تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی که مردم با آن روبرو می شوند و به اتحادیه مراجعه می کنند بحث تعمیرات است، تعمیراتی که از سوی مراکزی ارائه شده که بدون پروانه کسب بودند.

این مقام مسوول، با اشاره به اینکه کسانیکه پروانه کسب دارند باید خدمات مناسب ارایه دهند، افزود: این حق شهروندی برای همه وجود دارد که وقتی وارد هر واحد صنفی شود جواز و پروانه کسب آن را ببیند و آن واحد صنفی هم موظف است که پروانه کسب خود را در روییت مردم بگذارد.

او یاد آور شد: در حال حاضر ۳۰ اتحادیه وجود دارند که باید برای صدور پروانه کسب به افراد از اماکن نیروی انتظامی استعلام بگیرند و اگر این دستور از سوی این مرکز صادر نشود هیچ اتحادیه ای حق صدور پروانه کسب برای افراد را ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.