گام دوم سایپا در پویش ملی بومی‌سازی قطعات

قطعه نیوز: نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو(BIW98) از سوی شرکت ایدکوپرس از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا باهمکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به‌گزارش قطعه نیوز به نقل از سایپانیوز، این سمپوزیوم با هدف ارائه مقالات تحقیقاتی در زمینه تولید قطعات و مجموعه‌های پرسی بدنه خودرو، ارائه آخرین فناوری‌ها و همکاری و هم‌فکری محققان دانشگاهی با مهندسان بخش صنعت خودرو در راستای توسعه علمی، فنی و تولیدی صنعت خودرو برگزار می‌شود.

کاربرد مواد نوین در سبک‌سازی و ارتقای ایمنی بدنه خودرو، فرایند پرس‌کاری و شکل‌دهی ورق، خطوط پرس‌کاری، فرایند جوشکاری و اتصال بدنه خودرو، آینده‌پژوهی و تکنولوژی‌های نوین در بدنه خودرو و مدیریت اقتصاد و محیط زیست در تولید بدنه خودرو از جمله موضوعات این سمپوزیوم است.

همچنین بازدید از خط تولید شرکت ایدکوپرس سایپا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی درخصوص طراحی و ساخت بدنه خودرو، برپایی نمایشگاه صنعتی و برگزاری نشست تولیدکنندگان بدنه خودرو از دیگر برنامه‌های جانبی نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو است.

گروه خودروسازی سایپا پس از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قطعات مورد نیاز محصولات خود و اعلام فراخوان به مجامع علمی و پژوهشی، صنعت‌گران و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به‌عنوان نخستین گام خود در پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، سمپوزیوم مذکور را به‌عنوان دومین گام جهت شناسایی ظرفیت‌های داخلی جهت کاهش وابستگی به بازارهای خارجی و ارزبری محصولات خود به مرحله اجرا درخواهد آورد.

نخستین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو(BIW98) در تاریخ ۱۱ و ۱۲ تیرماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات علمی خود را از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد ۹۸ به دبیرخانه این سمپوزیوم به نشانی دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه صنعتی شریف و آدرس ایمیل BIW98@sharif.ir ارسال کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.