آنچه را که باید در مورد اسکوترهای برقی بدانید

قطعه نیوز: اتوماتیک، سبک و راحت، کم مصرف و از همه مهمتر استفاده راحت برای بانوان از ویژگی مهم موتورسیکلت های اسکوتر است که این روزها تعدادی از آنها را در سطح شهر در حال تردد می بینید. برخی از این اسکوترها برقی و برخی بنزینی هستند و دیگر انتخاب با شماست که بخواهید کدام نوع آن را انتخاب کنید. البته زیبایی و تنوع رنگ آن هم می تواند از دیگر دلایلی باشد که بانوان را ترغیب به استفاده از این وسیله کند اما این را بدانید که استفاده از این اسکوتر نیاز به رعایت نکاتی دارد که در این مطلب به آن اشاره می شود.

این توصیه ها را جدی بگیرید

از کلاه ایمنی استفاده کنید، استفاده از محافظ چشم، استفاده از ژاکتی محکم و آستین بلند، پوشیدن شلوار بلند واستفاده از دستکش مخصوص

هزینه موتور اسکوتر

استفاده از موتور های اسکوتر به دلیل هزینه پایین تر و همچنین در موتور های برقی هزینه سوخت کمتر بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از موتور های معمولی است. با یک بار شارژ کردن این وسلیه نقلیه می توانید تا کیلومتر ها را به راحتی بپیمایید و برخی از آن ها نیز بسته به حجم و ظرفیت خود برای پیمودن مسافت های طولانی نیز استفاده می شوند.

انتخاب مناسب داشته باشید

امروزه اسکوتر ها در انواع و مدل های مختلفی وارد بازار شده اند. به غیر از مدل، تفاوت اصلی اسکوتر ها اندازه موتور است که از ۵۰ سانتیمتر تا ۸۰۰ سانتیمتر است. قبل از اینکه شما اندازه موتور را انتخاب کنید، ابتدا تصمیم بگیرید که برای چه کاری می خواهید از اسکوتر خود استفاده کنید.کوچکترین موتور سیکلت اسکوتر دارای ظرفیت ۵۰ سی سی است. معمولا این اسکوتر ها برای داخل شهر مناسب هستند. اگر قصد دارید در خارج از محدوده شهری تردد کنید بهتر است یک اسکوتر با موتور ۱۲۵ سی سی یا ۱۵۰ سی سی بگیرید. با استفاده از آن ها می توانید تا سرعت ۹۰ تا ۱۰۰ مایل بر ساعت در جاده ها برانید. این سرعت برای موتور های مسابقه ای بسیاری کم است اما برای انجام سفر های مختلف از جمله در مسافت های درون شهر عالی است.

از خودتان محافظت کنید

راندن یک موتور اسکوتر می تواند مانند موتور سواری خطر آفرین باشد. تی ون هویدونک، مدیر ارتباطات محصولات در شورای صنعتی موتورسیکلت، گفت: “شما در شرایط ترافیکی هستید که همان سرعت را به عنوان موتور سیکلت می گذرانید.” “این سرگرم کننده است، اما شما باید آن را جدی بگیرید”.

هزینه های بیمه

معمولا درباره بیمه کردن اسکوتر ها همان سیاست های موتور سیکلت های معمولی انجام می شود. البته در برخی کشورها هزینه بیمه موتور های اسکوتر مقداری کمتر از موتور های معمولی است. مثلا در کشور آمریکا هزینه بیمه اسکوتر ها چیزی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار است. البته در کشور ما نیز مطابق با قوانین و مقررات نرخ بیمه مشخص می شود.

تحقیق کنید

امروزه موتور سیکلت های اسکوتر توسط شرکت ها ی مختلفی ارائه می شوند که هر کدام نیز خدمات متنوعی را ارائه می دهند. بهتر است از شرکتی خرید کنید که مطمئن هستید در صورتی که موتور شما با خرابی مواجه شود آن ها برای ارائه خدمات و قطعات لازم مطمئن هستند. در غیر صورت باید منتظر خطرات ناشی از یک خرید نامطمئن باشید.

نکاتی درباره نگهداری اسکوتر

موتور اسکوتر ها نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند، اما روغن آن ها را نسبت به اتومیبل ها باید زودتر عوض کنید (معمولا هر ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ مایل) به غیر از این، فقط مطمئن شوید که باتری شارژ شده است و گاز در مخزن وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.