لوازم یدکی موتورسیکلت هر روز گران می‌شود/ موتورسیکلت‌های جدید فانتزی هستند

قطعه نیوز: قیمت قطعات یدکی موتورسیکلت به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و تعمیرکاران هر روز با قیمت‌های جدید مواجه می‌شوند.
رییس اتحادیه تولید قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت با بیان این مطلب ادامه داد: قطعات یدکی به میزان کافی وجود دارد اما قیمت لوازم یدکی بیداد می‌کند و رشد بسیار زیادی داشته است.


مصطفی صفرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» گفت: متاسفانه نظارتی بر توزیع‌کنندگان لوازم یدکی موتورسیکلت وجود ندارد.
وی ادامه داد: وقتی کالا با نرخ دلار مشخص وارد شده است، قیمت آن نیز باید معلوم باشد اما اکنون که دولت در حال تغییر است، گویی نوعی هرج و مرج به وجود آمده است.


وی افزود: با استفاده از شرایط فعلی که دولت در حال جابه‌جا شدن است، هر کس برای کالایی که در انبار دارد قیمتی را اعلام می‌کند، در حالی که قیمت‌های اصلی این ارقام نیست.
وی عنوان کرد: درصد افزایش قیمت برای کالاهایی که نرخ بالاتری دارند بیشتر است.

لوازم یدکی موتورسیکلت در انبارها دپو شده‌اند

رییس اتحادیه تولید قطعات و تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت اظهار کرد: بسیاری از کالاها در انبار دپو شده‌اند و توزیع‌کننده هر روز همان کالا را با قیمت جدید و بالاتر در بازار عرضه می‌کند.
صفرخانی عنوان کرد: قطعات یدکی موتورسیکلت‌های قدیمی مانند هوندا ۱۲۵ بیشتر داخلی هستند اما به تازگی موتورسیکلت‌های جدید به کشور وارد شده‌اند که قطعات آنها بیشتر از خارج از کشور خریداری می‌شوند.
وی اضافه کرد: قیمت قطعات یدکی داخلی نیز بالا رفته است چراکه مواد اولیه تولید آنها گران شده است.
وی درباره کیفیت قطعات یدکی موتورسیکلت که در داخل تولید می‌شوند، گفت: کیفیت این قطعات بستگی به این دارد که در کاخانه یا به صورت زیرپله‌ای تولید شده باشد.
وی افزود: اکنون از هر دو دسته لوازم یدکی کارخانه‌ای و زیرپله‌ای در بازار وجود دارد و لوازم یدکی بی‌کیفیت در بسته‌بندی برندهای معتبر عرضه می‌شود.

اکنون از هر دو دسته لوازم یدکی کارخانه‌ای و زیرپله‌ای در بازار وجود دارد و لوازم یدکی بی‌کیفیت در بسته‌بندی برندهای معتبر عرضه می‌شود.

بیشتر موتورسیکلت‌های موجود در بازار چینی است

صفرخانی بیان کرد: اکنون موتورسیکلت‌هایی با مدل‌های جدید به بازار آمده است و بیشتر چینی است، با این حال بعضی مدل‌ها از تایلند و هند نیز وارد می‌شود. علاوه بر آن از اتریش و ایتالیا نیز مدل‌هایی از موتورسیکلت به کشور وارد می‌شود.
وی اضافه کرد: موتورسیکلت‌های جدید که بیشتر فانتزی هستند، مورد استقبال اقشار خاصی از مردم است و این افراد بیشتر به دلیل وجود چشم و هم‌‌چشمی این نوع موتورسیکلت‌ها را خریداری می‌کنند.


وی بیان کرد: موتوسیکلت‌های جدید برای کار مناسب نیستند و افراد متمول توان خرید آن را دارند و اقشاری از جامعه که موتورسیکلت را برای کار یا حمل و نقل می‌خرند، به سراغ موتورسیکلت‌های قدیمی‌تر می‌روند.
وی ذکر کرد: موتورسیکلت‌های کارحداقل یک سوم قیمت مدل‌های جدیدتر را دارند.


وی درباره کیفیت موتورسیکلت‌های جدید از اظهار نظر خودداری کرد و گفت: جنس آنها بیشتر فایبرگلاس و پلاستیک است و فانتزی هستند.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ذبیح الله می گوید

    خود موتورسیکلت هم هر روز گران می‌شود والا!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.