لکسوس UX با پلت‌فرم تویوتا یاریس به بازار می‌آید

کراس اوور جدید ژاپنی؛ از شایعه تا واقعیت

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی لکسوس کراس اوور سایز کوچکی به نام UX با پلت‌فرم GA-B تویوتا یاریس و پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری با قیمت کمتر از ۳۰ هزار دلار برای سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد کرد.

 شنیده‌ها و شایعات در سال گدشته حاکی از آن بود که شرکت خودروسازی لکسوس در حال ساخت یک کراس اوور سایز کوچک براساس پلت‌فرم تویوتا یاریس است. این موضوع برای نخستین بار توسط یکی از رسانه‌های نزدیک به لکسوس منتشر شده بود.

براساس آنچه که در مورد این کراس اوور سایز کوچک نقل شده بود، این محصول با نام UX و پلت‌فرم GA-B تولید خواهد شد.

با تولید و عرضه این محصول، لکسوس UX در بازارهای که تویوتا یاریس به فروش رسیده، عرضه خواهد شد. هرچند که لکسوس به محض معرفی رسمی UX فروش ویژه برای بازارهای اروپا، ژاپن و استرالیا خواهد داشت. براساس شایعات منتشر شده، قوای فنی این خودرو همان پیشرانه ۱.۵ لیتر سه سیلندر تویوتا یاریس هیبریدی خواهد بود.

با این تفاسیر، تویوتا این پروژه را با تغییراتی در قوای فنی و پلت‌فرم به زودی تولید و عرضه خواهد کرد و این نخستین بار نیست که برای محصولی با پلت فرم مشترک از سوی تویوتا و لکسوس شایعاتی در باره تشابهات فنی منتشر می‌شود.

اما تصور اینکه لکسوس نام محصول کراس اوور سایز کوچک خود را UX بگذارد، از کجا نشات گرفته؟

سال گذشته این برند خوشنام ژاپنی محصولی با نام LBX را به بازارهای اروپا عرضه کرد. بنابراین گمانه زنی‌های وجود دارد که کراس اوور مذکور با نام UX به بازار عرضه شود. هرچند که تاکنون شرکت خودروساز نسبت به این شایعات واکنشی نشان نداده، اما محتمل‌ترین نام برای محصول جدید لکسوس UX خواهد بود. در مورد این مساله در سال میلادی گذشته شنیده‌های برپایه تولید کراس اوور لکسوس با پلت فرم یاریس و مزین به نام BX شنیده می‌شد. نهایتا BX به UX برای این کراس اوور انتخاب و در رسانه‌ها تکرار شده است. محصول جدید لکسوس در سال ۲۰۲۳ با قیمت پایین تر از ۳۰ هزار دلار به بازار راه خواهد یافت.

البته انتظار برای عرضه یک خودرو اس یو وی لوکس از شرکت خودروسازی تویوتا یا لکسوس وجود دارد، باتوجه به تمایل بیشتر مشتریان در بازارهای جهانی به خودروهای کراس اوور، UX می‌تواند ب ام و X۱ و آئودی Q۲ را به چالش جدی دعوت کند.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.