هیوندای کاستو ۲۰۲۲ چه ویژگی دارد؟

به تازگی شرکت خودروسازی هیوندای تیزری از محصول ام پی وی جدید خود به نام کاستو منتشر کرده

قطعه نیوز: این خودرو با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری و قدرت ۱۶۷ اسب بخار مخصوص بازار چین طراحی و تولید شده است.

به تازگی شرکت خودروسازی هیوندای تیزری از محصول ام پی وی جدید خود به نام کاستو منتشر کرده است. این خودرو مینی ون هفت نفره توسط شرکت هیوندای پکن طراحی شده است.

هرچند که پیش از انتشار این تیزر، تصاویر رسمی از این مینی ون در ماه گذشته توسط سایت وزارت صنعت، فناوری و اطلاعات چین منتشر شده بود. طرحی این خودرو بیش از هر چیزی مورد توجه و نقد قرار گرفته است، زیرا این مینی ون را بیشتر به یک خودرو کراس اوور نزدیک کرده است.

هیوندای کاستو ۲۰۲۲ چه ویژگی دارد؟

طراحی ظاهر جلو این ام پی وی جدید به لطف چراغ‌های جدید و گرافیک ویژه مشابه خودروهای کراس اوور جمع و جور شده است. چراغ‌های جلو با طراحی اغراق شده و پیوستگی روشنایی در جلوپنجره به لطف تعبیه ال ای دی‌ها، نمای مدرن به خود گرفته است

طراحی ظاهری کاستو


طراحی ظاهر جلو این ام پی وی جدید به لطف چراغ‌های جدید و گرافیک ویژه مشابه خودروهای کراس اوور جمع و جور شده است. چراغ‌های جلو با طراحی اغراق شده و پیوستگی روشنایی در جلوپنجره به لطف تعبیه ال ای دی‌ها، نمای مدرن به خود گرفته است.

در نمای جلو خودرو علاوه بر چراغ‌ها، جلوپنجره عرض  و احجام عضلانی روی گل و ارتقاع سپر، کاستو را بیشتر به کراس اوور شبیه کرده است. در نمای جانبی، در نگاه اول حس یک خودرو کراس اوور سایز بزرگ به بیننده القا می‌شود.

خط شخصیت خودرو از چراغ عقب با شیب ملایم به چراغ جلو کشیده شده و در عقب کشویی این مینی ون، نمای زیبا آن را سلب و به سرعت معرف ون بودن خودرو می‌شود. در بخش طراحی عقب این خودرو، چراغ‌های C شکل کشیده با طراحی منحصر به فرد در عقب و زاویه شیشه این محصول را به سمت ظاهر توسان هدایت کرده است.

این تنها مینی ون هیوندای نیست که پیش از ورود به بازار سرو صدا کرده است، بلکه محصولی هست با طراحی آینده نگرانه(آوانگارد) که با ابعاد کلی ۴۹۵۰ میلی‌متر، ام پی وی سایز بزرگ لوکس تلقی می‌شود

ابعاد کاستو بهترین حالت ام پی وی


این تنها مینی ون هیوندای نیست که پیش از ورود به بازار سرو صدا کرده است، بلکه محصولی هست با طراحی آینده نگرانه(آوانگارد) که با ابعاد کلی ۴۹۵۰ میلی‌متر، ام پی وی سایز بزرگ لوکس تلقی می‌شود. طول این خودرو ۱۸۵۰ میلی‌متر و عرض آن ۱۷۳۴ میلی‌متر است که پایداری این ام پی وی را برای حرکت پایدارتر می‌کند. هرچند که هیوندای سعی کرده بدنه با وزن کم طراحی کند، اما در تیزرهای تبلیغاتی مشخص هست که کاستو یک ام پی وی معمولی نیست. از آنجایی که بازار چین علاقه به خودرو با ابعاد بزرگ دارد، شرکت هیوندای شعبه چین توسعه و طراحی این محصول را عهده دار شده است. هرچند که این تیزرها را می‌توان پیش نمایش تلقی کرد، وزارت صنعت، فناوری و اطلاعات چین پس از تایید رسمی این محصول، منجربه خبرسازی مینی ون مشابه توسان شد.

شرکت هیوندای مدعی شده کاستو را با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری و قدرت ۱۶۷ اسب بخاری ویژه بازار چین، طراحی و تولید خواهد کرد

قوای فنی


سایت وزارت صنعت، فناوری و اطلاعات چین تاکنونت جزئیات دقیق فنی از این محصول را منتشر نکرده است. اما شرکت هیوندای مدعی شده کاستو را با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری و قدرت ۱۶۷ اسب بخاری ویژه بازار چین، طراحی و تولید خواهد کرد. به احتمال زیاد کاستو مجهز به دیفرانسیل جلو باشد و برای اقتصادی شدن محصول، از پیچدگی در طراحی پیشرانه استفاده نشده است.

رقبای کاستو در بازار


هیوندای قصد دارد که این محصول را به عنوان نسخه لوکس و ویژه بازار چین عرضه کند، هرچند احتمال  اینکه خودرو در بازارهای جهانی نیز عرضه شود، وجود دارد. در این صورت کاستو رقیب جدی برای مینی ون‌های بیوک GL۸ و لکسوس LM خواهد بود. کاستو محصولی از هیوندای است که خانواده‌های کم در آمد چین نیز می‌تواند این محصول را تهیه کنند. زیرا هیوندای مدعی شده است، افرادی که توان خرید لکسوس LM با قیمت ۲۱۵ هزار دلار در بازار را ندارند، می‌توانند خود را برای خرید کاستو آماده کنند.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.