بهترین موتورسیکلت برقی با قیمت روز

خریداران موتورسیکلت برقی این روزها، دغدغه‌های زیادی دارند، آنها مطمئن نیستند که وضعیت خدمات پس از فروش این موتورسیکلت‌ها به خصوص در شهرستان‌ها چگونه است.

قطعه نیوز: از نظر شما، بهترین موتورسیکلت برقی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟برای اغلب ایرانی‌ها، خریدن موتورسیکلت‌ برقی، شبیه حل‌کردن معادله چند مجهولی است؛ سخت و طاقت‌فرساست! 

خریداران موتورسیکلت برقی این روزها، دغدغه‌های زیادی دارند، آنها مطمئن نیستند که وضعیت خدمات پس از فروش این موتورسیکلت‌ها به خصوص در شهرستان‌ها چگونه است. آنها نمی‌دانند که کیفیت باتری مورد استفاده در این موتورسیکلت‌ها تا چقدر قابل اعتماد است و آیا به مرور زمان، باتری این موتورها دچار افت راندمان می‌شود یا خیر. آنها نمی‌دانند که بعد از طی‌شدن سیکل شارژ این باتری‌ها، از کجا، چگونه و با چه هزینه‌ای باید باتری جایگزین را خریداری کنند.

آنها نمی‌دانند که اگر در هنگام سواری با این موتورها، شارژ باتری آنها تمام شد، پریز برق را از کجا پیدا کنند؟!

اما از طرف دیگر، طرفداران موتورسیکلت برقی، یک جمله کلیشه‌ای دارند و می‌گویند بعد از خریداری این نوع موتورها، دیگر لازم نیست هزینه بنزین یا هزینه جانبی ناشی تعمیر و نگهداری انجین و گیربکس آنها را بپردازید. این جمله کلیشه‌ای، واقعا حرف درستی است ولی وقتی همه دغدغه‌هایی که در ابتدای متن گفتیم را برای آنها توضیح دهید، احتمالا آنها هم به فکر فرو می‌روند.

این روزها که شرایط اقتصادی پرنوسانی را تجربه می‌کنیم، خرید موتورسیکلت‌ برقی، از دسترس عموم مصرف‌کنندگان خارج شده و کمتر کسی حاضر است که بودجه ده‌ها میلیون تومانی را برای این موتورها هزینه کند.

طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان، از موتورسیکلت‌ برای کسب و کارشان استفاده می‌کنند. آنها دنبال موتورهایی هستند که هم جان‌سخت باشند، هم هزینه نگهداری پایینی داشته باشند، هم تعمیرکارش به راحتی پیدا شود.

این گروه از خریداران، نه بدنبال ظاهر عجیب و غریب موتورهای برقی هستند و نه مصرف سوخت، برای‌شان اهمیت دارد.

آنها چیزی می‌خواهند که در همه جا، همراهشان باشد؛ فقط همین! پس با این اوصاف، بدیهی است که دور موتورسیکلت برقی را خط می‌کشند.

اما گروه دیگری از مصرف‌کنندگان نیز هستند که از موتورسیکلت، عمدتا برای جابجایی، استفاده می‌کنند. این گروه از خریداران، حاضرند بودجه بسیار بیشتری را خرج کنند تا به موتورسیکلت موردعلاقه‌شان برسند. پس اگر شما هم از این گروه هستید، خواندن مقاله امروز را از دست ندهید چراکه می‌خواهیم بهترین موتورسیکلت برقی موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

موتورسیکلت برقی سوپر سوکو

به لطف شرکت کویر موتور، سوپر سوکو در صدر لیست بهترین موتورسیکلت برقی قرار گرفته چراکه هم پیمایش بالایی دارد و هم اینکه در ظاهر، سنت‌شکنی کرده و موتورسیکلتی در کلاس کافه‌ریسر را به شما تحویل می‌دهد. موتورهای سوپر سوکو، که اصالتا چینی هستند، با اینکه در دو نسخه کاکس (CUx) و سریT عرضه شده‌اند اما باید از مدل‌های CUx آن صرف‌نظر کنید چراکه هم در کلاس اسکوتر هستند و هم موتور برقی ۱۳۰۰ وات دارند که در ترکیب این دو ویژگی به همراه قیمت‌گذاری بسیار زیادش، آنرا تبدیل به یکی از بدترین موتورسیکلت برقی بازار ایران کرده است! از ما نشنیده بگیرید اما با نصف قیمت CUx، می‌توانید اسکوترهای برقی زیادی با همین ویژگی‌های فنی خریداری کنید.

موتورسیکلت برقی سوپر سوکو

اما برخلاف مدل‌های CUx، سریT طراحی جسورانه‌تری دارند. این سری از محصولات سوپر سوکو، در مدل‌های TC و TS فروخته می‌شوند که سری TS ارزان‌تر بوده، حدود 80 تا ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشته و محدوده پیمایش ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری دارند. سری TC نیز گران‌تر هستند، حدود ۹۰ تا ۱۲۶ میلیون تومان قیمت دارند و پیمایش آنها نیز ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر اعلام شده است. نکته جالب در موتورسیکلت‌ برقی سریT باتری دوگانه آنهاست که هم می‌توانید جداگانه از آنها استفاده کنید و هم می‌توانید هردو را بطور همزمان استفاده کنید که در اینصورت، باید برای بعد از اتمام شارژ هردو باتری، هم چاره‌ای بیاندیشید!

موتورسیکلت برقی کویر ET1

هیچ کسی از موتورسیکلت برقی، انتظار آفرود ندارد. پس به همین دلیل است که ET1 را در لیست بهترین موتورسیکلت برقی قرار داده‌ایم. ET1 البته نام اصلی این اعجوبه نیست چراکه سازنده اصلی آن، یعنی شرکت Sun-Ron در بازارهای انگلیس، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها، آنرا با نام Light Bee یا «زنبور سبک» می‌فروشد چراکه فقط فقط ۵۸ کیلوگرم وزن دارد که در کنار موتور برقی ۳۰۰۰ واتی‌اش، قابلیت مانور زیادی به آن می‌دهد.

جالب است بدانید که ET1 می‌تواند شیب‌های ۲۵ درجه را براحتی بالا برود. در مسیر صاف نیز تا ۱۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی خواهد کرد. طبق اعلام سازنده، حداکثر وزن موتورسوار باید ۱۰۰ کیلوگرم باشد؛ این یعنی اینکه فقط یک نفر می‌تواند لذت سواری با آنرا تجربه کند. البته باید این را هم بگوییم که با قیمت تقریبی ۱۴۰ میلیون تومان (در نیمه اول سال ۱۴۰۰) فقط میلیونرهای ایرانی هوس خریدنش را پیدا می‌کنند.

موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸

با فروش بیش از ۶۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان، هوندا سوپرکاب را باید یکی از جاودانه‌های تاریخ موتورسازی جهان بدانیم. این ژاپنی در سال ۱۹۵۸ تولیدش شروع شده بود و احتمالا به همین دلیل، نامش را ۱۹۵۸ گذاشته‌اند. حالا تصور کنید که روی این موتورسیکلت ۶۰ ساله، قلب برقی قرار دهیم و دستی هم روی سر و صورتش بکشیم؛ نتیجه این کار می‌شود محصولی بنام کویر ۱۹۵۸.

متاسفانه کویرموتور، اطلاعات دقیقی از سازنده این موتورسیکلت را در دسترس عموم نگذاشته است اما از روی ظاهرش، می‌توان حدس زد که یا محصول شرکت آمریکایی CSC Motor باشد یا یک نسخه های‌کپی از آن!

موتورسیکلت برقی کویر ۱۹۵۸

این کاب برقی، مجهز به موتور ۲۰۰۰ واتی است و می‌تواند ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. با قیمت تقریبی ۴۰ میلیون تومان، کویر ۱۹۵۸ شاید بهترین موتورسیکلت برقی نباشد اما حداقل یک پیشنهاد خیلی خاص، برای کلاسیک‌بازهاست.

موتورسیکلت برقی دایچی

از برند دایچی، چندین محصول مختلف در بازار کشورمان وجود دارد اما در لیست بهترین موتورسیکلت برقی، ما از مدل خاصی نام نبرده‌ایم چراکه تقریبا همه مدل‌های آن، با توجه به قیمت‌شان، فروش نسبتا خوبی را تجربه کرده‌اند. موتورسیکلت‌های برقی دایچی، با توان‌های ۵۰۰ وات تا ۳۰۰۰ وات در بازار موتورسیکلت موجود است و قیمت‌شان (در نیمه اول ۱۴۰۰) از حدود ۱۵ میلیون تومان شروع شده و تا ۴۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.

موتورسیکلت برقی مادو موتور

با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان، موتورسیکلت برقی مادو ۲۳۰ ساخت شرکت مادو موتور، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. نه به این دلیل که انجین ۳۰۰۰ واتی دارد، بلکه به این دلیل که با داخلی‌سازی ۷۵ درصدی‌اش، تقریبا می‌توان آنرا یک محصول ایرانی نامید.

قطعات اصلی مادو ۲۳۰، گارانتی تعویض یا تعمیر دارند که از ۶ ماه تا ۲۴ ماه متغیر است. ضمن اینکه شرکت سازنده، خدمات پس از فروش ۱۰ ساله را برای خریدارانش درنظر گرفته. ترمزهای دیسکی جلو و عقب، امکان شارژ با ولتاژ خانگی (۵ الی ۶ ساعت)، قابلیت پیمایش ۸۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت از جمله ویژگی‌های این موتورسیکلت برقی است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این موتورسیکلت برقی، امکان انتخاب چراغ‌های عمودی یا چراغ‌های افقی است که با درنظر گرفتن ۷ رنگ مختلف بدنه و ۲ طرح مختلف رینگ، مجموعا ۱۴ ترکیب قابل انتخاب را در اختیار خریدارانش قرار داده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] ثبت کرده است که شباهت هایی از نظر طراحی به هسکوارنا در موتورسیکلت های برقی […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.