افزوده شدن ۱.۳ میلیون لاستیک وارداتی به سامانه کالا

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزوده شدن ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک وارداتی با ارز نیمایی به سامانه کالا خبر داد.

قطعه نیوز: مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزوده شدن ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک وارداتی با ارز نیمایی به سامانه کالا خبر داد.

داریوش باقرجوان درباره نظارت بر وضعیت فنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافر گفت: اتوبوس‌های مسافری بین شهری بر اساس سن ناوگان، بین ۳ تا هر ۶ ماه یک بار معاینه فنی مکانیزه دریافت می‌کنند.

وی افزود: نوع دیگری از معاینه و کنترل فنی ناوگان نیز قبل از هر اعزام خودرو و اتوبوس است که در لحظه سفر از سوی مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل چک می‌شوند یعنی هر بار قبل از سفر معاینه فنی بصری صورت می‌گیرد و ظواهر وسیله نقلیه آن بر اساس ضوابطی که سازمان راهداری تعیین کرده، چک می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره عرضه لاستیک یادآور شد: در سامانه کالا وابسته به وزارت صمت، لاستیک با ارز نیمایی عرضه می‌شود لاستیک‌های تولید داخل هم که مواد اولیه آنها وارداتی است، در همین سامانه عرضه می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس سهمیه بندی‌ که انجام شده، متقاضیان دریافت لاستیک‌های وارداتی با ارز نیمایی، به سامانه کالا مراجعه می‌کنند سپس به صورت سیستمی حواله الکترونیک دریافت کرده و با توجه به اینکه پلاک خودروی سنگین و شماره شاسی موتور و بدنه نیز در سامانه کالا ثبت شده، حواله الکترونیکی را به فروشنده تحویل می‌دهند.

باقرجوان گفت: وزارت صمت به سازمان راهداری اطمینان خاطر داده که در این حوزه مشکلی نخواهد بود و لاستیک عرضه می‌شود؛ اعلام شده که ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه کالا موجود است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان راهداری، سامانه کالا دو قسمت دارد؛ یکی برای فروشنده و یکی هم برای خریدار؛ فروشندگان، عاملان فروش لاستیک سنگین  و خریدار نیز دارندگان وسایل نقلیه سنگین اعم از اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کامیونت هستند. خریدار وارد سامانه شده و پس از ثبت اطلاعات خود، حواله الکترونیکی دریافت می‌کند؛ سپس در آن حواله ذکر می‌شود که خریدار می‌تواند دو حلقه لاستیک خارجی با سایز و برند مورد نظر، از یکی از عاملان فروش با قیمت مصوب در حواله دریافت کند.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.