اتوبوس‌ها در کشور اسقاط نمی‌شوند!

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: متاسفانه هیچ طرح ویژه‌ای برای اسقاط اتوبوس‌ها وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست

قطعه نیوز: دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: متاسفانه هیچ طرح ویژه‌ای برای اسقاط اتوبوس‌ها وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: متاسفانه چندی پیش شاهد تصادف یک اتوبوس حامل خبرنگاران بودیم که اتفاقات ناخوشایندی در آن رخ داد. متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان هیچ گونه توجهی به اتوبوس های فرسوده در سطح شهر نمی کنند. 

او بیان کرد: اگر با همین روند جلو رفتیم شاهد مرگ و میر بیشتری در سطح شهر هستیم. در حال حاضر ۸ میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد می کنند که در سال ۱۴۰۴ سونامی خودرو فرسوده خواهیم داشت و جان مردم در خطر است. 

مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور  با بیان اینکه بحث نوسازی اتوبوس و اسقاط نداریم، ادامه داد: متاسفانه به اسقاط اتوبوس اصلا توجه نمی شود و با توجه به هزینه سنگین تولید آنها را بازسازی می کنند و به بحث معاینه فنی آنها هیچ توجهی نمی شود. متاسفانه هیچ طرح ویژه ای برای این اسقاط وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

احمدی بیان کرد: سازمان راهداری بحث نوسازی کامیون ها را انجام می دهد و اکنون تنها تعداد اندکی از کامیون ها نوسازی شده است. مشکل اساسی که داریم مربوط به ناوگان حمل و نقل کشور است که احتیاج شدید به نوسازی دارد. هزینه نوسازی بسیار زیاد است اصولا افراد اقدام به نوسازی نمی کنند. 

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور  تشریح کرد: باید تسهیلات ریشه ای به نوسازی کامیون و اتوبوس دهند و باید بحث معاینه فنی آنها مورد توجه قرار گیرد. اتوبوس نو بسیار کم به بازار عرضه شده است و انتظار داریم که بیش از پیش تولید آنها افزایش یابد. 

گفتنی است کاهش واردات خودرو از یک سو و افزایش قیمت خودرو از سوی دیگر مانع جدی برای اسقاط خودرو‌های فرسوده است. چرا که قیمت خودروی اسقاط شده بسیار پایین است و دارندگان این خودرو‌ها نمی‌توانند به سادگی خودروی جدیدی را جایگزین کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.