قانون ۱۰ درصد صنعت موتورسیکلت را نابود می کند+سند

قطعه نیوز: موتورسیکلت سازانی که ۱۰ درصد از سبد محصولات خود را به تولید موتورسیکلت های برقی اختصاص نداده اند، دیگر نمی توانند از خدمات شماره گذاری و تعویض پلاک استفاده کنند.

به گزارش قطعه نیوز، به تازگی نامه ای با موضوع «محاسبه میزان ۱۰درصد تولیدات موتورسیکلت برقی شرکت ها» به نهادها و انجمن های تخصصی فعال در این حوزه ابلاغ شده است. بر اساس آن قرار است شرکت هایی که نتوانسته اند ۱۰ درصد تولید خود را به موتورسیکلت های برقی اختصاص دهند، تا اطلاع ثاتوی از شمول دریافت خدمات شماره گذاری و تعویض پلاک مستثنی شوند.

لازم به یادآوری است که سال گذشته آیین نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک ابلاغ شد که بر اساس آن مقرر شد به ازای هر موتورسیکلت بنزینی که می خواهد شماره گذاری شود؛ باید یک دستگاه موتورسیکلت قدیمی اسقاط شود؛ همچنین همه تولید کننده ها، باید ۱۰ درصد، تولید موتورسیکلت برقی داشته باشند.

تدوین این آیین نامه در شرایطی است که از زمان ابلاغ آن، تولیدکنندگان و فعالان صنعت موتورسیکلت بارها اعلام کرده اند که با توجه به چالش های موجود در زمینه تولید، حتی روند تولید موتورسیکلت های بنزینی نیز با دشواری همراه است، تا حدی که تیراژ تولید به شدت کاهش یافته و صنعت رو به تعطیل شدن است.

فعالان این صنعت معتقدند در اوضاعی که فعالیت موتورسیکلت سازان با زیان و ضرر همراه است و مشکل نقدینگی ریشه های صنعت را سست کرده، چگونه می توان در زمینه تولید موتورسیکلت برقی سرمایه گذاری کرد. به این ترتیب به نظر می رسد در برنامه ریزی ها و هدف گذاری های صورت گرفته در این زمینه، نشان چندانی از واقعیت وجود ندارد.

حالا بعد از گذشت چند ماه از ابلاغ این آیین نامه، به نظر می رسد قرار است برای تولیدکنندگانی که هنوز موفق نشده اند ۱۰ درصد از تولید خود را به موتورسیکلت برقی اختصاص دهند، محدودیت در فعالیت در نظر گرفته شود.

در این زمینه به تازگی نامه ای با موضوع «محاسبه میزان ۱۰درصد تولیدات موتورسیکلت برقی شرکت ها»  در اختیار خبرنگار قطعه نیوز قرار گرفته است. این نامه از سوی موسسه راهگشا، به عنوان موسسه ارائه دهنده خدمات تعویض پلاک موتورسیکلت و خودرو به نهادها و انجمن های تخصصی فعال در این حوزه ارسال شده است. بر اساس جزییات این نامه و پیرو دستورالعمل ابلاغ شده توسط پلیس راهور ناجا در تاریخ ۳۰بهمن ماه ۹۷، تا پایان اردیبهشت ماه امسال، میزان ۱۰ درصد تولیدات موتورسیکلت برقی هر شرکت محاسبه می شود.

در این راستا بخش های متولی از جمله انجمن های مرتبط، موظف شده اند تا پایان اردیبهشت ماه امسال، میزان ۱۰ درصد تولید موتورسیکلت برقی هر شرکت را در دوره زمانی یکم اسفندماه ۹۷ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ محاسبه کرده و لیست شرکت هایی که نتوانسته اند این میزان از محصولات خود را به تولید موتورسیکلت برقی اختصاص دهند را در اختیار این موسسه قرار دهند.

لازم به ذکر است با ارائه این لیست، ارائه خدمات به این شرکت ها تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.