خود خودروسازان حق قیمت‌گذاری ندارند

قطعه نیوز: مدیر کل تعزیرات استان تهران با بیان اینکه شرکت های خودروسازی حق اعلام قیمت را ندارند، گفت: «منتظر هستیم تا سازمان حمایت قیمت ها را اعلام کند که تاکنون چیزی به ما اعلام نشده است.»

محمدعلی اسفنانی در این خصوص که آیا آنطور که گفته می‌شود، نخریدن خودرو توسط مردم به سامان یافتن بازار کمک می‌کند یا خیر، اظهار کرد: «در راستای ظرفیت‌های سازمان این موضوع عنوان نشد بلکه بیشتر به عنوان یک توصیه برای مراجع غیر حاکمیتی بود.»

وی همچنین افزود: «مراجع حاکمیتی باید با تخلفات این حوزه برخورد کنند. آنچه که ما می‌گوئیم این است که سازو کاری باشد که یک مرجع قیمت گذاری، حمایت از مصرف کنندگان یا مراجع دیگر قیمت گذار از جمله شورای رقابت، قیمت‌ها را اعلام کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که گاهی شاهد این هستیم که خود شرکت‌های خودروسازی اقدام به انتشار لیست قیمت‌ها می‌کنند، اخیراً هم در یکی از این لیست‌ها شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودروها هستیم، آیا تعزیرات به این موضوع ورود نمی‌کند؟ توضیح داد: «خودروسازان خود حق قیمت گذاری را ندارند. سازمان حمایت باید قیمت‌ها را اعلام کند که تا کنون چیزی به ما ندادند و منتظر هستیم تا اعلام کنند.»

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.