رونمایی سوپراسپرت ویریتک آپریکال

قطعه نیوز: یک شرکت مهندسی به نام Viritech که در بریتانیا فعالیت دارد، به تازگی اقدام به انتشار تصاویری از یک خودروی سوپراسپرت هیدروژن‌سوز کرده است.

قرار است تعداد محدودی از این سوپراسپرت هیدروژنی با قیمت ۱.۵ میلیون پوند (در حدود ۲ میلیون دلار) به فروش برسد.

این خودرو که بنابر اظهار شرکت سازنده در مراحل میانی توسعه قرار دارد، با نام Apricale معرفی شده است. شرکت ویریتک از طرح این خودرو به عنوان بستری برای نمایش فناوری سلول سوختی هیدروژن توسعه یافته توسط خود و مزایای استفاده از هیدروژن به جای پیشرانه برقی، استفاده کرده است.

Matt Faulks بنیانگذار شرکت ویریتک از وزن و مواد موردنیاز برای ساخت باتری خودروهای برقی به عنوان دو مشکل عمده این‌گونه خودروها یاد کرده است. ایشان ضمن تصدیق امکان استفاده از مواد قابل بازیافت در ساخت باتری­‌های لیتیوم-یون، به مشکلات استفاده مجدد از لیتیوم اشاره نموده است.

براساس اعلام این شرکت، قرار است تعداد محدودی از این خودرو با قیمت ۱.۵ میلیون پوند (در حدود ۲ میلیون دلار) به فروش برسد.

اعلام نموده با توجه به وزن قطعات سخت‌­افزاری که در ساخت آپریکال مورد استفاده قرار گرفته، تیم سازنده تمهیداتی اندیشیده­‌اند که مخازن هیدروژن این خودرو به صورت جزئی از سازه درآمده تا در وزن کلی خودرو و هزینه ساخت صرفه­‌جویی شود.

جزئیات چندانی از مشخصات فنی آپریکال منتشر نشده اما ویریتک خاطرنشان ساخته که رقم ۱۱۰۰ اسب­‌بخار را برای قدرت این خودرو هدف‌گذاری نموده که به نظر می­‌رسد در صورت تحقق این هدف، سوپراسپرت گمنام بریتانیایی بتواند برای بسیاری از بزرگان خط و نشان بکشد.

سوپراسپرت هیدروژنی ویریتک آپریکال
ویرتیک

ویریتک فعلاً درباره زمان تاریخ عرضه آپریکال هیچ‌گونه اظهارنظری نداشته ولی در عین حال برای تامین فناوری سلول سوختی هیدروژن برای سایر تولیدکنندگان خودروهای سبک، سنگین، قایق و حتی هواپیما اعلام آمادگی کرده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.