تویوتا راوفور پرفروش ترین هیبریدی ماه مارس

قطعه نیوز: شاید شنیدن نام راوفور RAV4 به عنوان پرفروش ترین هیبریدی تعجبی نداشته باشد،‌ اما این که الان چه خودرویی رقیب آن به حساب می آید، جای تعجب دارد.

در ماه مارس تعداد فروش راوفور هیبریدی به ۱۱,۶۹۲ دستگاه رسید و این که راوفور پرفروش ترین شاسی بلند کوچک در بازار آمریکا است خبر تازه ای نیست اما در طول سال ۲۰۲۰، رقیب آن تویوتای هایلندر هیبریدی بود اما دیگر نیست.

سیینای هیبریدی Toyota Sienna Hybrid 

تویوتا خودروی سیینای هیبریدی Toyota Sienna Hybrid  خود را در سال ۲۰۲۱ از نو طراحی کرده و مورد استقبال خیلی زیادی قرار گرفته است. در حقیقت سیینای هیبریدی تویوتا فقط ۵۸ دستگاه کمتر از راوفور هیبریدی به فروش رسیده (رقم فروش ماه مارس به ۱۱,۶۳۴ دستگاه رسیده است).

تولید انبوه نسل جدید سیینای تمام هیبریدی برای تویوتا،‌ یک حرکت پر از ریسک به حساب می آید چون ممکن بود تمامی هواداران سیینا به خاطر هیبریدی شدن رویگردان شوند. اما چنین اتفاقی نیفتاد.

شاید هم منطقی باشد چون سیینای هیبریدی در ۵ سطح مختلف تحت عناوین LE، XLE، ‌XSE،‌ Limited و Platinum عرضه شده اند. همه ی این ۵ سطح خودشان در دو گزینه ی دیفرانسیل جلو یا AWD [انتقال قدرت به هر ۴ چرخ] به انتخاب مشتری ارائه می شوند.

سیینای هیبریدی Toyota Sienna Hybrid 

همین که هر ۵ سطح می تواند AWD‌ باشد حرکت بسیار خوبی از طرف تویوتا است چون معمولاً خریداران سیینای هیبریدی می خواهند که این خود را در جغرافیای پر برف و باران مورد استفاده قرار دهند.

ضمن آن که به ازای هر باک هم ۳۶ مایل (حدود ۶۰ کیلومتر) هم بیشتر طی می کنند چون این خودروها هیبریدی هستند و زمانی که خودرو در حالت بنزینی در حرکت است باتری آن در حال شارژ شدن است و باتری شارژ شده ۳۶ مایل به پیمایش بیشتر خودرو کمک می کند.

این خودرو با این که هیبریدی است شتاب خوبی دارد. یعنی علاوه بر ساکت و نرم بودن ویژگی های یک خودروی بنزینی خوب  را هم دارد.

البته شکی نیست که هنوز از گرایش شدید مردم به خودروهای شاسی بلند کاسته نشده و به طور طبیعی هنوز مردم راوفور تویوتا را بیشتر انتخاب می کنند.

هر چند خود تویوتا هم گزینه های زیادی در اختیار مردم گذاشته از هایلندر هیبریدی گرفته تا کمری هیبریدی، آوالون هیبریدی، سیینا ۲۰۲۱، ونزا ۲۰۲۱، پریوس، پریوس پرایم و راوفور پرایم.

منبع: torquenews.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.