کمبود ریزتراشه تولید فورد را نصف کرد

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد کمبود ریز تراشه باعث کاهش تولید خودرو این شرکت به نصف در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ خواهد شد.

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد انتظار دارد کمبود جهانی نیمه رساناها در فصل تابستان شرایط بهتری پیدا کند ولی تا ۲۰۲۲ کاملا برطرف نمی‌شود. این خودروسازی سود بالایی را برای ۳ ماهه اول سال جاری میلادی اعلام کرده ولی تاکید دارد کمبود نیمه‌رسانا تولید آن را در سه ماهه دوم نصف خواهد کرد.

 این شرکت خودروسازی اعلام کرد ادامه کمبود ریزتراشه‌ها حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای آن هزینه خواهد داشت و حدود ۱.۱ میلیون واحد از تولید آن در ۲۰۲۱ از دست می‌رود.

کمبود ریز‌تراشه و سهام فورد

 دومین خودروساز بزرگ آمریکا توانست در فصل زمستان ارزش سهام خود را به ۸۱ سنت برساند و از پیش‌بینی‌ ۲۱ سنتی وال استریت پیشی بگیرد. ‏فورد در سه ماهه اول ۲۰۲۰، ۵۰ سنت در هر سهم ضرر کرده بود.

 سهام فورد ۲.۹ درصد در روز چهارشنبه کاهش داشت.

جیم فارلی، مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد به تحلیلگران گفت:« کمبودنیمه رساناها و تاثیر آن بر تولید قبل از بهبودی، بدتر خواهد شد. در واقع انتظار داریم سه ماهه دوم سال جاری برای ما سخت‌ترین بخش سال باشد».

 فورد اعلام کرد درآمد خالص ۳.۳ میلیارد دلاری آن بهترین درامد از ۲۰۱۱ بوده است. سود این شرکت قبل از کسر مالیات ۴.۸ میلیارد دلار ثبت شده است. فورد ۲ میلیارد دلار درسه ماهه اول ۲۰۲۰ ضرر کرده بود.

این شرکت اعلام کرد کمبود ریزتراشه ها درآمد سالانه آن را بدون کسر مالیات تا محدوده ۵.۵ و ۶.۵ میلیارد دلار پایین می‌آورد.

 درآمد فورد در اروپا ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۷.۱ میلیارد دلار رسیده است. سود این شرکت در اروپا ۳۴۱ میلیون دلار بدون کسر مالیات بوده است. به این ترتیب فورد توانسته خسارات سال گذشته میلادی را جبران کند.

 درآمد فورد در چین ۳۹ درصد بالا رفته و به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. این شرکت ۲۴۱ میلیون دلار در سال قبل در چین ضرر کرده بود.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.