نکاتی جالب از شارژر سه بعدی خودرو

قطعه نیوز: در این گزارش مطالب جالبی در مورد شارژر، دستگاه هوشمندی که باتری وسایل نقلیه کم مصرف را شارژ نگه می دارد، بخوانید.

هر وقت یک باتری برای مدت طولانی بدون استفاده بماند، شارژ خود را از دست می‌دهد.

می توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد آن هم اگر ماشین را برای مدت طولانی خاموش نگه ندارید. یک راه دیگر برای جلوگیری از باتری خوابیده وجود دارد آن هم استفاده از شارژر قطره چکان است.

یک شارژر قطره‌ای به آرامی باتری را شارژ می‌کند تا در مدت زمان طولانی، باتری ماشین سالم بماند. همچنین شارژر‌های باتری معمولی وجود دارد که باتری را به سرعت شارژ می‌کنند، اما به محض رسیدن به شارژ کامل باید آن‌ها را کنترل و جدا کرد تا باتری را بیش از حد شارژ نکنند و آسیب نبینند.

همچنین ممکن است  نیاز به یک نگهدارنده باتری داشته باشید. تفاوت زیادی بین شارژر قطره چکان و نگهدارنده باتری وجود ندارد، اما اگر دستگاه احساس کند که باتری پر است، ممکن است نگهدارنده‌ها دارای ویژگی‌هایی باشند که به طور خودکار شارژ را متوقف می‌کنند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

در غیر این صورت، هر دو دستگاه شارژ ثابت ولتاژ پایین را ایجاد می‌کنند و می‌توانند برای مدت طولانی به یک باتری استفاده نشده متصل شوند. شارژر‌ها و نگهدارنده‌های قطره چکان برای نگه داشتن وسایل نقلیه فصلی یا به ندرت استفاده شده از جمله تراکتور یا موتورسیکلت آماده هستند.

چند نکته در مورد نگه داری شارژرهای هوشمند

وقتی از شارژر قطره چکان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که خودروی شما در زیر باران در مکانی با تهویه مناسب پارک شده است. شارژر می‌تواند گاز هیدروژن تولید کند، بنابراین تأمین هوای تازه برای جلوگیری از احتمال آتش سوزی یا انفجار ضروری است. قبل از اتصال شارژر قطره چکان (یا سایر لوازم جانبی باتری، مانند کابل‌های جهنده)، مطمئن شوید که موتور خاموش است و کلید از احتراق خارج شده است.

یک شارژر قطره‌ای معمولاً به صورت یک جعبه ساده در می‌آید که یک شارژر با کابل برق را در خود جای داده است. ولتاژ و قدرت شارژر را متناسب با میزان وسایل نقلیه خود تنظیم کنید و آماده اتصال آن خواهید بود.

گیره قرمز / مثبت را به کابل مثبت و سیاه / منفی را به محل زمین متصل کنید. پس از اتصال ایمن این موارد، واحد را به پریز دیواری خود متصل کرده و روشن کنید. هنگامی که دستگاه روشن است سیم‌ها را لمس نکنید، زیرا می‌توانید به خود ضربه بزنید.این اصول کار شارژر قطره‌ای است. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.