به ازای هر آمپر هزار تومان افزایش قیمت باتری

قطعه نیوز: باتری خودرو از آن اقلام مصرفی است که قیمت آن در سال‌های اخیر به مانند دیگر قطعات خودرو، شدیدا بالا رفته است. امروزه دیگر حتی تعویض باتری خودروهای داخلی هم مستلزم هزینه‌ای گزاف است و برای مالک خودرو گران تمام می‌شود.

عمده باتری‌های موجود در بازار را نمونه‌های ایرانی تشکیل می‌دهند. اما برندهای خارجی نیز کماکان در بازار حضور دارند. هر چند که اغلب آنها ساخت چین هستند.

به گفته فعالان بازار، از هفته گذشته به دلیل قیمت‌ها از سوی شرکت صبا باتری، قیمت باتری‌ها در بازار به ازای هر آمپر، هزار تومان بالا رفته است.

قیمت باتری خودرو

هادی فراهانی، از فعالان بازار باتری خودرو، می‌گوید که شرکت صبا باتری را به نوعی، لیدر بازار باتری کشور باید دانست. بنابراین در صورت افزایش قیمت از طرف این شرکت، سایر شرکت‌ها هم اقدام به گران کردن اجناس خود می‌کنند. فراهانی کمبود سرب، کاهش بهره وری و هزینه‌های سربار را مهم‌ترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان باتری در کشور می‌داند.

این افزایش قیمت باتری درحالی اتفاق می‌افتد که میزان عرضه و تقاضا در بازار باتری، متناسب است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد که باعث افزایش قیمت کاذب در بازار شود.

منبع: دیجیاتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.