نحوه نگهداری ایمن لاستیک خودرو

قطعه نیوز: در این گزارش نحوه نگهداری ایمن لاستیک برای فصل بعدی آورده شده است.

نحوه نگهداری از لاستیک خودرو، چیزی نیست که خیلی به آن فکر کرده باشید.نکته مهم است که چطور می توان از لاستیک ها مراقبت کرد تا در تمام فصول از آن استفاده کرد.

در این گزارش نحوه نگهداری ایمن لاستیک برای فصل بعدی آورده شده است.

نحوه نگهداری لاستیک و تایر

مشکلات نگهداری لاستیک مربوط به کیفیت لاستیک است. آلودگی، رطوبت، اشعه ماورا بنفش و دمای بیش از حد بالا روی کیفیت لاستیک اثر می‌گذارد. لاستیک‌های موجود در ماشین فرسوده و ریز ترک‌ها روی آن‌ها ظاهر می‌شوند.

به مرور زمان لاستیک خشک می شود و از کشش باز می‌ماند. در آینده، استفاده از چنین لاستیک‌هایی در جاده‌ها می‌تواند خطرناک باشد، زیرا یک ماشین با لاستیک‌های خراب می‌تواند ناگهان کنترل خود را از دست بدهد. حتی مواردی از ترکیدن لاستیک نیز وجود داشت.

آلودگی‌هایی هستند که لاستیک خودرو در طول رانندگی از سطح جاده جمع می کند. این امر خصوصاً در مورد لاستیک‌های زمستانی بیشتر صدق می‌کند، زیرا آن‌ها باید با اثرات خورنده نمک و سایر مواد یخ زدایی که روی آسفالت پاشیده می‌شوند، مقابله کنند. یک اسکراب با پاک کننده لاستیک و چرخ و یک برس قبل از نگهداری تایر در انبار لازم است.

لاستیک ها را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. اشعه ماورا بنفش خورشید تاثیر منفی روی لاستیک می گذارد، لاستیک را با گذشت زمان تجزیه می‌کند و باعث ترک خوردن آن می‌شود. این پوسیدگی خشک نامیده می‌شود و برای لاستیک‌های شما حکم اعدام دارد. اگر مجبورید لاستیک‌های خود را در بیرون نگهداری کنید، باید مطمئن شوید که در ناحیه‌ای در برابر آفتاب محافظت شده است یا لاستیک‌ها در کیسه‌های پلاستیکی پیچیده شده اند.

تایر ها را از منابع ازن دور نگه دارید. یک زیرزمین خشک و خنک مکانی عالی برای نگهداری لاستیک است. فقط یک نکته مهم است، باید لاستیک را تا آنجا که می‌توانید از هر موتور الکتریکی دور نگه دارید. ازن تولید شده توسط کوره، بخاری یا حتی پمپ مخزن با پیوند‌های شیمیایی یک لاستیک تعامل دارد و می‌تواند  پوسیدگی خشک ایجاد کند.

بهترین راه برای نگهداری طولانی مدت لاستیک‌ها، گذاشتن آن‌ها به حالت ایستاده روی آج است، چرا که برای تحمل وزن طراحی شده اند. اگر جایی برای نگه داشتن لاستیک خود ندارید، انباشتن آن‌ها در دیوار کناری مناسب است، به شرطی که خیلی زیاد روی هم قرار نگیرند و چیز‌های سنگینی را بالای ستون قرار ندهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.