جنرال موتورز در مسیر باتری‌های لیتیوم-فلز

قطعه نیوز: رئیس شرکت جنرال موتورز، مارک روس با کمک ابزار رویداد زنده نشریه واشنگتن پست، به معرفی تکنولوژی جدید در زمینه فناوری باتری‌های لیتیوم-فلزی پرداخت.

به گفته رئیس جنرال موتورز خودروهای مجهز به باتری‌های لیتیوم-فلز می‌توانند با یک بار شارژ بین ۸۰۵ تا ۹۶۶ کیلومتر پیمایش داشته باشند.

تا این لحظه اطلاعات محدودی منتشر شده ولی این خودروساز آمریکای در حال همکاری با شرکت SolidEnergy Systems برای توسعه تولید مشترک باتری‌های Li-Metal است. اینها اتفاقات امیدبخشی هستند. چراکه مارک روس می‌گوید چگالی انرژی این باتری‌ها دو برابر باتری‌های لیتیوم یونی هستند. در حالی که ساخت آنها نیز ۶۰ درصد ارزان‌‌تر تمام می‌شود.

کاهش هزینه تولید نوید این را می‌دهد که خودروهای برقی می‌توانند این محصولات را در سطح پایین در دسترس همه قرار دهند. باتری‌های لیتیوم-فلزی می‌توانند اضطراب مشتریان درباره دامنه پیمایش خودروهای برقی را کاهش دهند.

به گفته رئیس جنرال موتورز این خودروها با باتری‌های برقی جدید می‌توانند با یک بار شارژ بین ۸۰۵ تا ۹۶۶ کیلومتر پیمایش داشته باشند. این تقریباً دو برابر میزان پیمایش شورولت بولت مدل ۲۰۲۲ است که می‌تواند با یک بار شارژ ۲۴۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. این همان باتری‌های نسل اول جنرال موتورز موسوم به اولتیم است که جنرال موتورز آن را روی کادیلاک لیریک و جی‌ام‌سی هامر برقی استفاده می‌کند.

این شرکت در حال حاضر پتانسیل اولیه برای تجاری‌سازی این باتری را در خود دیده است. چراکه جنرال موتورز نمونه اولیه باتری‌ها را در مرکز آزمایش خود چیزی بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر آزمایش کرده است. این خودروساز آمریکایی هم‌چنین برنامه‌های جدیدی برای ساخت یک خط تولید از مدل اولیه باتری‌ها را در سر دارد. به گفته شرکت تا سال ۲۰۲۳ یک باتری با ظرفیت بسیار بالا ساخته خواهد شد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.