علت لرزش موتور خودرو در حالت درجا و بدون حرکت

لرزش موتور خودرو در حالت درجا، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در اینجا تنها به تعدادی از مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.

قطعه نیوز: ما در گذشته در رابطه با لرزش قسمت های مختلف خودرو صحبت کرده و این ایراد را عیب یابی کردیم. لرزش خودرو در حین حرکت می تواند دلایل زیادی داشته باشد که پیش از این به آن ها اشاره کردیم. اما مشکل دیگری که ممکن است در این زمینه برای خودروی ما پیش بیاید، لرزش موتور خودرو در حالت درجا کار کردن است. در این حالت سناریوهای دیگری برای عیب یابی بوجود می آیند که از دلایل قبلی، جدا هستند. ما در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با این مشکل صحبت کرده و لرزش موتور خودرو را در حالت درجا و بدون حرکت، عیب یابی کنیم.

علت لرزش موتور خودرو

لرزش خودرو در حالت درجا و در ترافیک میتواند باعث آسیب رسیدن به بخشهای مختلف خودرو شود

لرزش موتور خودرو در حالت درجا، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در اینجا تنها به تعدادی از مهمترین آن ها خواهیم پرداخت. اگر با رفع ایرادات احتمالی که در ادامه آمده است نیز همچنان موتور خودروی شما در حالت درجا دچار لرزش می شود، بهتر است آن را نزد یک متخصص برده تا نظر کارشناسی در این زمینه بدهد. اما در اکثر موارد لرزش موتور خودرو می تواند بنا به دلایل زیر باشد.

دسته موتورها دچار مشکل شده اند

دسته موتورها از جمله اجزایی هستند که وظیفه آن ها حفظ تعادل و وزن موتور می باشد و در صورت شکستگی یا خرابی، اولین نشانه آن ها، ایجاد لرزش در موتور خودرو است. به این ترتیب، اگر به تازگی با لرزش موتور خودروی خود روبرو شده اید، بهتر است قبل از هر چیز نگاهی به دسته موتورها بیاندازید تا در صورتی که دچار مشکل شده اند، تعمیر و یا تعویض شوند.

دور موتور کم است

یکی دیگر از دلایل لرزش موتور خودرو در هنگام کار درجا، دور موتور پایین است. در این حالت، چون دور موتور کمتر از آن چیزی است که خودرو را روشن نگاه دارد و از ظرفی میزان آن به حدی نیست که خودرو کاملا خاموش شود، موتور خودرو در یک حالت نامناسب قرار گرفته و شروع به لرزش می کند. در این شرایط معمولا با کمی فشردن پدال گاز مشکل حل می شود اما برای رفع کامل آن نیاز است که به خودرو را دیاگ زده و تنظیم دور موتور را دوباره انجام دهید.

اشکال در انژکتورها

اگر انژکتورهای خودرو مشکل پیدا کنند، در نتیجه سیستم سوخت رسانی به سلیندرها با مشکل روبرو می شود و عمل احتراق به صورت ناقص انجام می شود. در این حالت موتور خودرو در حالت درجا شروع به لرزش می کند و علاوه بر این در حین حرکت هم این لرزش احساس می شود. معمولا با شستشوی انژکتورها، این مشکل برطرف می شود اما اگر مشکل حادتر باشد، باید انژکتور معیوب به صورت کامل تعویض گردد.

اشکال در شمع ها

اگر شمع ها نیز مشکل داشته باشند، ممکن است عمل احتراق به خوبی انجام نشده و در نتیجه موتور خودرو با لرزش مواجه شود. در این شرایط بهتر است، شمع های خودرو نیز بازبینی شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان پیدا کنید. هنگامی که یکی از شمع ها به خوبی جرقه زنی نداشته باشد، در نتیجه یکی از سیلندرها با احتراق ناقص مواجه می شود که همین عامل سبب لرزش موتور خودرو در دور پایین و در حین حرکت نیز می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.