دلایل لرزش خودرو چیست؟

از مشکلات خودرو ها لرزشی است که در زمان روشن کردن خودرو اتفاق می افتد.دلایل لرزش خودرو را در بخشهای مختلف و راه حل های برطرف کردن آن را بررسی میکنیم

قطعه نیوز: یکی از مشکلات خودرو ها لرزشی است که در زمان روشن کردن خودرو یا همان استارت زدن اتفاق می افتد. گاها دیده شده پس از استارت زدن و در طول زمان روشن بودن خودرو، لرزش هایی دیده می شود. اصولا دلایل لرزش خودرو متفاوت است و می تواند علل گوناگونی داشته باشد. در ادامه می خواهیم دلایل لرزش خودرو را تا جایی که می توانیم بررسی کنیم و تشخیص دهیم

دلایل لرزش خودرو

کاملا طبیعی است که پس از کارکرد یک خودرو پس از چند سال، با مشکلاتی روبرو شود. یکی از آزار دهنده ترین این مشکلات لرزش خودرو است و اگر به این موضوع توجه نشود این لرزش شدیدتر شده و می تواند عواقب بدتری داشته باشد. در برخی از این موارد می توان با بالانس چرخ ها این مشکل را حل نمود ولی در صورت بدشانسی، ممکن است این مشکل به موتور خودرو مرتبط باشد که طبیعتا هزینه بیشتری برای تعمیر و عیب یابی خواهد داشت. در ادامه با ۵ مورد از دلایل لرزش خودرو آشنا شوید.

ایراد در موتور خودرو


در این مواقع اولین کار تست شمع ها است

ایراد در موتور خودرو گاها منجر به لرزش خودرو می شود که دلایل ان می تواند نبود هوای کافی، سوخت رسانی ناماسب و اختلال در احتراق از دلایل ان باشد. در کل دلایل لرزش خودرو به خاطر مشکل در موتور و پیشرانه می تواند به دلایل زیر باشد:
لرزش خودرو در زمان فشردن پدال گاز
لرزش لحظه به لحظه در سرعت ثابت به مانند عبور بر روی خطوط برجسته خیابان ها و جاده ها
لرزش خودرو مدتی بعد از استارت زدن. یعنی استارت خودرو بدون هیچ مشکل و لرزشی زده شود اما پس از مدتی خودرو شروع به لرزیدن کند.
این علائم می تواند به دلیل وجود ایراد در شمع های خودرو شود. در این مواقع اولین کار تست شمع ها است. همچنین فیلتر هوای خراب و بنزین بی کیفیت هم از عوامل لرزش خودرو می باشد

ایراد در اکسل خودرو

حرکت قطعات خودرو اکثرا به شکل پس و پیش و دورانی است که در صورت حرکت درست در جای خود و بدون مشکل، لرزشی هم حس نخواهد شد. اما در صورت تصادف و از این قبیل برخوردها و مشکلات که اکسل خودرو صدمه ببیند و ضرب بخورد، در سرعت های بالا، حرکت نرم خودرو با مشکل روبرو می شود و لرزش هایی حس خواهد شد. وجود این لرزش ها می تواند به دلیل ایجاد مشکل در میل گردان باشد که وظیفه اش انتقال نیرو به چرخ های عقب در خودروهای دیفرانسیل عقب می باشد. اگر میل گردان در اثر ضربه کج شود این لرزش به وجود می آید. همچنین توپی چرخ هم که در انتهای میل گاردان قرار دارد باید چک شود زیرا در صورت بروز مشکل در این قطعه هم لرزش هایی به وجود خواهد آمد. و اگر نشتی روغن داشته باشد، می تواند منجر به لرزش شود.

ایجاد مشکل در سیستم ترمز

گاها دیده شده در زمان فشردن پدال ترمز لرزش هایی هم در خودرو اتفاق می افتد. در این موارد وجود اشکال در دیسک ترمز می تواند یکی از دلایل لرزش خودرو باشد. وجود مشکلات در دیسک هم می تواند بر اثر ترمز های زیاد در زمان رانندگی رخ دهد. از دیگر مواردی هم که می توان به ان اشاره نمودخوردگی در دیسک ترمز است. خوردگی در سطح دیسک باعث می شود تا لنت به درستی بر روی دیسک قرار نگیرد و لرزش رخ دهد. برای این کار می توانید به یک تعمیرگاه و تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید تا عیب یابی ترمز خودرو را برایتان انجام دهد.

مشکل در چرخ ها و لاستیک ها

بعضا دیده می شود که وجود لرزش در قسمت فرمان ماشین حس می شود. تنظیم نبودن چرخ ها می تواند منجر به لرزش شود. با روش های زیر می توان این مشکلات را رفع کرد:
اطمینان از سفت بودن مهره های چرخ
تعویض بلبرینگ چرخ ها
بازدید رینگ ها به دلیل وجود ناصافی
تعویض به موقع سیبک ها
گاهی اوقات لاستیک های خودرو می تواند از دلایل لرزش خودرو یاشد و برای رفع آن می توان موارد زیر را چک نمود:
بالانس لاستیک ها در زمانی که خودرو در یک سرعت خاص و معین شروع یه لرزیدن نماید
وجود ساییدگی در بخش های مختلف لاستیک که برای رفع ان باید لاستیک را تعویض نمود
فرسوده شدن و پوسیده شدن لاستیک ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.