کار شورای رقابت قیمت‌گذاری نیست

قطعه نیوز: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کار شورای رقابت قیمت‌گذاری نیست و باید در حوزه رقابت کار کند.

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» در خصوص مخالفت مجلس با نحوه قیمت‌گذاری شورای رقابت گفت: طرح در حال حاضر در کمیسیون است و وقتی از کمیسیون به صحن برود، تبدیل به قانون خواهد شد.

وی درباره اختلاف نظر مجلس و دولت بر سر نحوه قیمت‌گذاری خودرو و عرضه این کالا در بورس ادامه داد:  دولت طرحی ندارد، فقط برنامه و مقرراتی نوشته است و آن را اعلام می‌کند، اما نمی‌تواند قانون تصویب کند.

وی تاکید کرد: مجلس قانون می‌نویسد، اگر طرح سامان‌دهی عرضه و تولید خودرو در مجلس تصویب شود، تبدیل به قانون می‌شود و قانون حاکمیت دارد نه مقررات. مقررات ذیل قانون نوشته می‌شود.

وی با بیان اینکه همه باید قانون را اجرا کنند، اظهار کرد: نماینده دولت باید در زمانی که مجلس قانون را تصویب می‌کند، به مجلس بیاید و نظر خود را اعلام کند، نمایندگان هم به آن توجه می‌کنند و در نهایت آنچه که مجلس تصویب می‌کند قانون است و همه باید به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به طور مداوم با دولت و نمایندگان آن در ارتباط هستند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قانون تصویب نشده است، دولت مقرراتی می‌نویسد تا آن را اعمال کند و کار خود را انجام دهد، اما وقتی قانون بیاید مقررات خود را ذیل این قانون خواهد نوشت. 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره جزییات طرح ساماندهی عرضه و تولید خودرو گفت: نمی‌توان درباره جزییات طرح سخنی گفت چراکه در حال حاضر در حال بررسی در کمیسیون است و ممکن است بخش‌هایی از آن تغییر کند.

سیاهکلی عنوان کرد: بیان جزییات طرح ممکن است در بازار اختلالاتی ایجاد کند و بهتر است که اکنون درباره جزییات آن اطلاع‌رسانی نشود و هنوز برای صحبت کردن درباره جزییات آن زود است.

وی در خصوص تهمیدات اندیشیده شده برای قطعه‌سازان در این طرح گفت: هنوز به برررسی بخشی از طرح که مربوط به قطعه‌سازان است، نرسیده‌ایم.

خبرنگار: آراز شیبانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.