همکاری خودرویی ایران و روسیه

قطعه نیوز: ایران و روسیه در زمینه تولید خودرو‌های سواری، کامیون، اتوبوس، قطعات دورو‌های سبک و سنگین و نیز و کشتی‌های کانتینربر همکاری می‌کنند.

  در همایش ویدئوکنفرانسی صنعتی-تجاری ایران و روسیه با حضور معاونان وزیر صنعت و تجارت ایران و روسیه ضمن ارائه گزارشی از روند همکاری‌ها در زمینه تولید خودرو، بر آغاز فعالیت در زمینه تولید کشتی‌های کانتینربر تاکید شد.

حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، «اولگ ریزانتسف» معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و جمعی از مقامات و فعالان حوزه سازمان توسعه و گسترش، بخش‌های صنعت و تجارت دو کشور در این همایش دیدگاه‌های خود در زمینه راه‌های تقویت همکاری‌های صنعتی و تجاری بین ایران و روسیه بیان کردند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در این همایش گفت: از افزایش مبادلات بازرگانی میان ایران و روسیه در سال گذشته خرسندیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های بزرگ دو کشور، مبادلات بازرگانی دوجانبه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در صادرات ایران به روسیه گفت: برای توسعه مناسبت تجاری و صنعتی بین ایران و روسیه باید هرچه سریعتر موانع موجود برطرف شود. اولگ ریزانتسف معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز گفت: طرف روسی برای گفتگو‌های سازنده با طرف ایرانی و حل و فصل مشکلات و موانع آمادگی کامل دارد. وی افزود: این همایش پیش نیازی مهم و ضروری برای اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه است.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه نیز در این نشست با ارائه پیشنهاد تشکیل هلدینگ‌های مشترک تجاری و صنعتی با هدف بهره مندی بهینه از کریدور سبز گمرکی، تولید مشترک خودرو و قطعه سازی، تبادل تجربه، تحقیق و پژوهش در زمینه نوآوری‌های مربوط به طراحی و ساخت خودرو‌های سنگین، از جمله اتوبوس، کامیون و خودرو سواری، بازاریابی و سرمایه گذاری مشترک، را از دیگر ظرفیت‌های موجود برای همکاری مشترک عنوان کرد.

جلالی توسعه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل را یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم برای همکاری عنوان کرد و گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب، تقویت ناوگان دریایی و حمل و نقل ترکیبی، شامل حمل و نقل جاده‌ای – ریلی – دریایی، میتواند در تسهیل تجارت بین دو همسایه مهم باشد. سفیر کشورمان، توسعه بنادر و استفاده از کشتی‌های باری، از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه برای همکاری برشمرد.

منبع: صدا و سیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.