کیا CV شکار شد

قطعه نیوز: سال گذشته هرچقدر که آشفته و چالش‌برانگیز بود برای خودروهای برقی یک نقطه عطف به حساب می‌آید. خودروسازان اصلی مانند تسلا هم‌چنان آینده کاملاً برقی را برای خود به تصویر می‌کشند و حتی در این رابطه وعده‌های جسورانه نیز می‌دهند. در این میان خودروسازان مانند کیا موتورز نیز برنامه‌های جاه‌طلبانه خود را پیش می‌برد. در همین راستا تصاویر جاسوسی محصول برقی کیا که یک کراس‌اور تمام برقی است در فضای اینترنت دیده می‌شود.

این آخرین خودروی تمام برقی شرکت نخواهد بود. کیا می‌گوید تا سال ۲۰۲۷ می‌خواهد هفت خودروی برقی دیگر را معرفی کند.

خودروی تمام برقی کیا موتورز که قرار است اسم CV روی آن باشد به تازگی با پوشش کمتر استتاری شکار شده است. برخی از کارشناسان بر این باورند که محصول جدید کره‌ای‌ها بر اساس زبان طراحی کانسپتی موسوم به Futuron شکل خواهد گرفت که سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود. با این حال برجستگی‌های روی کاپوت و گلگیرها به روشنی حکایت از یک محصول اسپرت از سوی کیا موتورز دارد. شیب تند ستون A و شیشه‌های کوچک قسمت عقب نیز گویای آن هستند که کیا CV رویکردی جوان‌پسندانه دارد.

کیا موتورز در حال حاضر روی توسعه دو مدل برقی Nio و Soul EV کار می‌کند. اما تردیدی نیست که خودروی برقی CV اهمیت دیگری برای شرکت دارد. چراکه این محصول اولین مدلی این برند خواهد بود که روی پلتفرم E-GMP اجرا می‌شود. این همان زیرساختی که شریک هم‌وطن کیا یعنی هیوندای نیز کمی قبل‌تر آیونیک ۵ را روی آن طراحی کرده بود.

گفته می‌شود این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند حدود ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. خبر خوب اینجاست که در صورت استفاده از سیستم شارژ سریع، تکمیل ظرفیت باتری‌ها فقط ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. البته تا این لحظه کیا از انتشار مشخصات فنی موتور برقی آن خودداری کرده است.

شاید عجیب به نظر برسد ولی این خودرو می‌آید تا بخشی از بازار پرشور تسلا مدل ۳ را تحت تاثیر قرار بدهد. این آخرین خودروی تمام برقی شرکت نخواهد بود. کیا می‌گوید تا سال ۲۰۲۷ می‌خواهد هفت خودروی برقی دیگر را معرفی کند.

به نظر می‌رسد شرکت قصد دارد هم‌زمان با محصول جدید، شعار و لوگوی جدید خود را نیز رسماً روی محصولاتش درج کند. مجموعه‌ای از اقدامات بزرگ که دورنمایی از یک انقلاب فناورانه را در کیا می‌دهد. پیش از این نیز شرکت اعلام کرده بود که در حال کار روی راهکارهای متنوع حمل و نقل عمومی و خدمات در ناوگان وسایل نقلیه تجاری هستند.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.