معرفی اتومبیل پرنده و شاتل الکتریکی خودران توسط جنرال موتورز

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز(GM) با رونمایی از طرح مفهومی یک تاکسی خودران پرنده و یک خودروی خودران زمینی توسط کادیلاک که در تملک این شرکت است، در نمایشگاه ۲۰۲۱ CES حضور پیدا کرده است.

این شرکت خودروسازی آمریکایی یک ویدیو منتشر کرد و در آن هواپیمای تک نفره عمودپرواز الکتریکی که حداکثر سرعت آن ۵۶ مایل در ساعت است را نشان داد.

در آینده نه تنها خودروی پرنده جنرال موتورز در آسمان پرواز خواهد کرد بلکه آنها در این فیلم نشان دادند که در حال توسعه یک شاتل خودران لوکس جدید که دو سرنشین می‌توانند در آن بنشینند نیز هستند.

این وسایل نقلیه مفهومی در کنفرانس این نمایشگاه فناوری که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار مجازی برگزار می‌شود، رونمایی شد.

لحظاتی پس از به اشتراک گذاشتن ویدیو توسط جنرال موتورز، سهام آن ۸.۸ درصد افزایش یافت و ارزش هر سهم به ۴۸.۹۵ دلار رسید و ارزش بازار این شرکت را به حدود ۷۰ میلیارد دلار رساند. ارزش بازار به مجموع ارزش روز و متعارف سهام یک شرکت سهامی عام گفته می‌شود. آخرین افزایش عمده سهام این شرکت در سال ۲۰۱۷ بود که ارزش هر سهام در آن زمان به بالاترین سطح یعنی ۴۶.۷۶ دلار رسیده بود.

هر دو خودروی آینده نگرانه بخشی از نمونه کارهای”Halo Portfolio” کادیلاک هستند اما مشخص نیست که چه زمانی این دو خودرو تولید خواهند شد.

سخنگوی جنرال موتورز در گفتگو با CNBC تأیید کرد که این شرکت چند مدل از هر دو خودروی مفهومی خودران را طراحی کرده است اما در هنگام ارائه از گرافیک رایانه‌ای استفاده کرده است.

این پهپاد شیک و خودران اولین گام جنرال موتورز در توسعه فناوری قابل حرکت در آسمان است. این شرکت می‌گوید که پهپاد آنها دارای چهار روتور و مجهز به یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلووات ساعت است که می‌تواند به سرعت ۵۶ مایل در ساعت برسد.

“مایکل سیمکو”(Michael Simcoe) ، معاون طراحی جهانی جنرال موتورز هنگام ارائه ویدیو گفت: تصور کنید شما در دفتر کارتان هستند و اکنون باید به جلسه‌ای در سطح شهر بروید، هواپیمای تک نفره عمودپرواز الکتریکی در پشت بام دفتر کارتان فرود آمده و شما را به نزدیکترین محل فرود اختصاصی می‌رساند.

این امر می‌تواند کاربران را از شر ترافیک، ازدحام جمعیت و موانع دیگری که در مسیر آنها برای رسیدن از مبدا به مقصد وجود دارد، خلاص کند.

جنرال موتورز پس از پهپاد همچنین یک وسیله نقلیه خودران شخصی(PAV) کادیلاک که ظاهری مستطیل شکل دارد را نیز به نمایش گذاشت که دارای فضایی برای نشستن مسافران است اما نکته این است که این خودرو شبه لیموزین بدون راننده حرکت می کند. در داخل وسیله نقلیه، مسافران می‌توانند علائم حیاتی خود را از طریق حسگرهای بیومتریک که در صندلی‌های چرمی این خودرو تعبیه شده‌اند چک ‌کنند.

سیستم این خودرو با استفاده از صدا و حرکات دست مسافران فرمان می‌گیرد، مانند عکس گرفتن و خاموش یا روشن کردن چراغ. در کنار این خودرو منحصر به فرد شیشه‌ای تعبیه نشده اما یک ورق شیشه بزرگ به عنوان سقف در بخش پشتی آن قرار دارد. همچنین یک صفحه جمع شونده در داخل کابین وجود دارد که اطلاعات بیومتریک هر مسافر و سایر اطلاعات مانند آب و هوا و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.