بندر خرمشهر بستری مناسب برای ترانزیت خودرو به کشورهای همسایه

قطعه نیوز: مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: این بندر برای ترانزیت خودرو به کشورهای دوست و همسایه از ظرفیت خوبی برخوردار است.

بندر خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان از زیر ساختهای مناسب بازرگانی برای مبادلات کالا برخوردار است.

استقرار بندر خرمشهردر کنار رود اروند، این بندر را به عنوان مسیر اصلی و پایانه مناسب برای سه کشور ایران، عراق و کویت در مبادلات تجاری معرفی می نماید.

بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس به شمار رفته و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی جهت سرمایه گذاری فراهم کرده است.

نورالله اسعدی مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر بااشاره به ظرفیت‌های فراوان بندر خرمشهر برای ارتباط با کشورهای دوست و همسایه، گفت: ترانزیت خودرو یکی از ظرفیت‌های مهم بندر خرمشهر به حساب می‌آید که در حال انجام است.

او عنوان کرد: اکنون بندر خرمشهر خودروهایی که از مبدا کشور امارات و کویت ارسال می‌شود را به سمت اقلیم کردستان عراق ترانزیت می‌کند.

مدیرکل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: شیوع ویروس کرونا بر فعالیت‌های مختلف تجاری تاثیرگذار بود اما با این وجود فعالیت ترانزیت خودرو متوقف نشد.

اسعدی افزود: از امسال تا این لحظه  نزدیک به ۲۰۰۰ دستگاه خودرو از طریق بندر تجاری خرمشهر به سمت اقلیم کردستان عراق ترانزیت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.