بر عملکرد امداد خودروهای غیرمجاز نظارت نمی‌شود

قطعه نیوز: مدیرعامل و رئیس هیات مدیر کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی درباره وضعیت امداد خودروهای کشور گفت: امداد خودرو در سال‌های مختلف متولیان مختلفی داشته است. به نوعی در دوره‌ای زیرمجموعه وزارت راه بوده و سپس زیرمجموعه وزارت کشور شد و اکنون ۴، ۵ ماه است که زیرمجموعه وزارت صنعت شده است. براساس آیین‌نامه‌های اجرایی امداد خودروهای کشور، که پیش از این توسط وزارت کشور انجام شده بود، تعرفه‌هایی برای این موضوع پیش‌بینی شده بود که بر اساس آنها پول کسر می‌شد. اکنون نیز وزارت صنعت در حال کار روی این تعرفه‌هاست.
رامین افشاری با بیان اینکه در حال حاضر محلِ آسیب امداد خودروهای کشور؛ حضور امداد خودرو‌های غیرمجازی است که از هیچ‌جایی مجوز ندارند و به نوعی چند برابر امداد خودروهای مجاز هستند، اظهار کرد: هیچ مرکزی روی آنها نظارت نمی‌کند. در حالی که ما هزار و ۶۷۰ امدادگر داریم که ماشین‌های همه آنها یک شکل؛ شماره‌هایشان یکی، لباس‌های یک‌جور دارند. علاوه بر این در سطح کشور کال‌سنتر سراسری برای این موضوع پیش‌بینی شده که مردم از سراسر کشور می‌توانند با آن تماس بگیرند. اما مشکل ما همانطور که گفتم؛ حضور بی‌نهایت امداد خودروهای غیرمجاز است که به جایی پاسخگو نیستند.
وی با اشاره به اینکه حداقل ۲۰ مورد شکایت در ماه داریم که خسارت آنها را پرداخت می‌کنیم، تاکید کرد: چراکه به عنوان مثال وقتی امداد ما پول اضافه‌ای گرفته، ما با جریمه فرد خاطی آن هزینه اضافه را به مردم برمی‌گردانیم. در صورتی که این موضوع برای امدادهای غیرمجاز هم قطعا اتفاق افتاده ولی چون غیرمجاز هستند جایی برای شکایت از آنها وجود ندارد. در مقابل ما هم نظارت و بازرسی داریم و هم کال سنتر سراسری که با شماره‌های ۱۴۲۳، ۰۹۶۲۹ مشخص شده و مردم می‌توانند با آنها تماس بگیرند. تعرفه امداد خودروهای ما در سایت موجود بوده و هرکسی به صورت تلفنی تماس بگیرد، تعرفه به آن گفته می‌شود.
افشاری در ادامه درباره تعرفه امداد خودروها نیز توضیح داد: تعرفه امداد خودرو یک تعرفه واحد نیست که همچون تاکسی‌ها مشخص باشد. این تعرفه شهر با شهر، جاده با جاده؛ فصل با فصل؛ صبح و شب با هم متفاوت است. یعنی واقعا پیچیده بوده و به این صورت نیست که جدولی جلوی خود بگیریم و بگوییم که هزینه‌ آن این میزان می‌شود. چراکه تعرفه حتی برای مدل ماشین‌ها با هم نیز متفاوت است.
وی در ادامه بیان کرد: به طور کلی ۷۰ درصد کار امداد خودروهای کشور حمل خودرو به نزدیک‌ترین تعمیرگاه‌های مجاز بوده و تنها سی درصد آن مربوط به ایرادهای کوچک همچون پنچری، نبود سوخت، پارگی تسمه و مواردی از این دست است.
مدیرعامل کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: در کنار این موضوعات کانون در حال کارهایی در راستای توسعه گردشگری کشور بوده که در حال انجام است. به عنوان مثال کال‌سنتر ۰۹۶۲۹ یک سامانه اطلاع رسانی جامع گردشگری بوده که در جاده‌ها نیز تابلوهای آنها موجود است که با تماس با آنها همه اطلاعات درباره سفر به مردم داده می‌شود. یعنی هم اطلاعات درباره جاده‌ها و هم اطلاعات درباره خدمات گردشگری شهرهای مختلف از جمله اماکن اقامتی شهرهای مختلف و مواردی از این دست. همچنین مردم می‌توانند تمام انتقادات و شکایات خود را از طریق این سامانه بیان کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای دیگر ما بحث سایت ویزیت ایران بوده که قرار است بر اساس سیاست‌های سازمان و پیش‌بینی‌هایی که داریم به صورت پنج زبانه به کار خود ادامه دهد، تصریح کرد: سه ماه و نیم است که این سایت به ما واگذار شده تا چند زبانه کردن، توسعه و تولید محتوا آن را پیش ببریم. در این مدت دو زبان فارسی و انگلیسی آن ایجاد شده و سایت هر روز به روز می‌شود.
افشاری در پایان گفت: محتوای این سایت کاملا مالکانه است. یعنی هم عکس‌های کار شده در آن خریداری شده و هم متنش سفارش داده شده است. همچنین فیلم‌های موجود در آن نیز تنها در این سایت دیده می‌شود و در هیچ جای دیگری نخواهد بود. اگر هم در جای دیگری بوده باشد؛ ما مجوز از عکاس و خالق اثر گرفتیم که در سایت ما گذاشته شود.

منبع: ایلنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.