قیمت روغن موتور در بازار شب عید ثابت ماند

قطعه نیوز: در حالی که هر سال در ماه‌های پایانی، افزایش قیمت روغن موتور در بازار رخ می‌داد، اما به گفته رییس اتحادیه روغن و لاستیک، امسال افزایش قیمت در روزهای پایانی به ثبت نرسیده است. با وجود اینکه اواسط امسال شاهد نوسان قیمتی در این بازار بودیم.

داوود سعادتی نژاد با بیان اینکه در ماه‌های پایانی سال افزایش قیمتی رخ نداده است، اظهار کرد: «آخرین افزایش قیمت روغن مربوط به شهریورماه امسال بوده است. این بازار از سوی اتحادیه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت دائم بازرسی و نظارت می‌شود.»

به گفته وی، محصولات روغنی و لاستیک به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و هیچ کمبودی در زمینه این دو قلم وجود ندارد.

سعادتی نژاد همچنین افزود: «با حمایت‌های صورت گرفته، حجم تولید روغن و لاستیک در کشور افزایش یافته و نیازی به واردات از دیگر کشورها احساس نمی‌شود و تنها در برخی از انواع محصولات لاستیک خودرو که تولید جوابگوی مصرف نیست، اندکی به واردات احتیاج است.»

لازم به ذکر است بررسی‌های میدانی در اواسط سال نشان از آن داشت که اگر به طور میانگین هزینه تعویض روغن یک خودروی پراید در انتهای سال گذشته در حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تمام می‌شد، در میانه سال جاری به حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته و دلیل افزایش هزینه صاحبان خودرو فقط رشد قیمت روغن موتور و محصولات مصرفی اعلام می شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.